Gå til innhold

Vinterjakke - Parajumpers/Woolrich/Canada Goose ++


Gjest Slettet-awWb2dC

Anbefalte innlegg

Seriøst? For noe tull. Hva i alle dager ville du gjort om det begynte å snø? Du er klar over at snø er frossent vann og at det smelter igjen regner jeg med?

 

Jeg ville aldri kjøpt en parkas som ikke er vanntett. Både Canada Goose og Woolrich er så vanntette at man kan holde dem under springen uten at de tar til seg en dråpe, og jeg regner med at de fleste andre jakkene som er nevnt i denne tråden er ganske vanntette også.

Du er klar over at snø ikke smelter når det er under null grader, som jeg påpekte? Jeg har ikke noen av disse jakkene det er snakk om men tror for min del det ville blitt for varmt å bruke på mildværsdager med plussgrader.

 

Forøvrig synes jeg du kan spare deg for de forsøkene dine på å latterliggjøre andres poster ved utsagn som "seriøst?" og "lol" til enhver tid.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vinterjakker er laget for å "holde på varmen". Overflatetemperaturen på en vinterjakke vil i veldig liten grad bli påvirket av om du har den på deg eller ikke fordi den isolerer. Smelter snøen på vinterjakken din, isolerer den dårlig, og du bør kjøpe deg en ny jakke :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Seriøst? For noe tull. Hva i alle dager ville du gjort om det begynte å snø? Du er klar over at snø er frossent vann og at det smelter igjen regner jeg med?

 

Jeg ville aldri kjøpt en parkas som ikke er vanntett. Både Canada Goose og Woolrich er så vanntette at man kan holde dem under springen uten at de tar til seg en dråpe, og jeg regner med at de fleste andre jakkene som er nevnt i denne tråden er ganske vanntette også.

Du er klar over at snø ikke smelter når det er under null grader, som jeg påpekte? Jeg har ikke noen av disse jakkene det er snakk om men tror for min del det ville blitt for varmt å bruke på mildværsdager med plussgrader.

 

Forøvrig synes jeg du kan spare deg for de forsøkene dine på å latterliggjøre andres poster ved utsagn som "seriøst?" og "lol" til enhver tid.

 

Posten din var jo helt latterlig, så det passet fint å latterliggjøre den litt... Det virker jo rett og slett som om du aldri har vært ute i norsk vinter før hvis du virkelig mener at det ikke er så nøye om en vinterjakke er vantett eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

okei folkens! Et av kravene jeg stiller til en vinterjakke, er at den skal være vanntett, noe de fleste jakker som er nevnt i denne tråden er, ikke overraskende ettersom de fleste av dem har en prislapp på 5-8k..

 

@EB-Veyron: Jakkene det er snakk om i denne tråden, er ikke spesielt billige. De er laget på en måte som sørger for at du også kan bruken jakken om høsten eller ved litt mildere temperaturer om vinteren. Kjenner både folk som har Canada Goose og Parajumpers, og de bruker jakken nå uten problemer selvom det for tiden er ganske mildt(6-10 grader)

 

Hvorfor en vanntett jakke? I utgangspunktet smelter ikke snø ved minusgrader, det er vi alle enige om. På en VANNTETT vinterjakke vil ikke overflatetemperaturen bli særlig påvirket av kroppstemperaturen, men det gjør det derimot på ikke-vanntette vinterjakker ettersom de mangler et lag. (-> det vannavstøtende "plast"-laget)

Dessuten skal kroppen sees på som en "hot-spot", altså en varmekilde. Så når man er lenge ute og det snør, vil i mange tilfeller snøen smelte til en viss grad hvis den blir liggende på skuldrene. Bare tenk på hus om vinteren, når man legger snø opp mot veggen, vil den etter hvert trekke seg tilbake fordi huset stråler ut varme, det er ikke mye, men det er nok til at snøen "smelter" uansett hvor godt eller dårlig huset er isolert.

 

EDIT: Uansett, det kan teoretisk sett regne i fjellet ved temperaturer under null(opp mot -6) Veldig rart, men har opplevd det selv også. Stor fordel hvis jakken i en slik tilfelle er vanntett. Samme gjelder forøvrig for "kalde" høstdager.

Endret av Slettet-awWb2dC
Lenke til kommentar

Ja. Samboeren min har en. Kan absolutt anbefales. Den er langt penere enn de tre alternativene du har kommet med fra før, og kvaliteten er upåklagelig.

Er dette en "vanlig" Woolrich, eller en Woolrich John Bros.?

 

Vanlig.

 

 

 

Jeg har Artic Parka og den er meget god og varm. Syns dog den er litt vid i størrelsen samtidig som den kunne hatt lenger armer.

 

Vet du hvor man kan få kjøpt den?

 

Follestad eller nettet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC
Kjenner både folk som har Canada Goose og Parajumpers, og de bruker jakken nå uten problemer selvom det for tiden er ganske mildt(6-10 grader)

Men hvem vil bli sett levende med en slik jakke nå som folk fra Bærum går med dem?

 

Er du trangsynt? :hrm:

Lenke til kommentar
Kjenner både folk som har Canada Goose og Parajumpers, og de bruker jakken nå uten problemer selvom det for tiden er ganske mildt(6-10 grader)

Men hvem vil bli sett levende med en slik jakke nå som folk fra Bærum går med dem?

 

Er du trangsynt? :hrm:

Om noe er populært blant "Bærumsossen" er det som regel dritharry i resten av landet by default.

Endret av Jassogitt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjenner både folk som har Canada Goose og Parajumpers, og de bruker jakken nå uten problemer selvom det for tiden er ganske mildt(6-10 grader)

Men hvem vil bli sett levende med en slik jakke nå som folk fra Bærum går med dem?

"Nå som folk med Bærum går med dem".. CG har vel vært en trend siden 2003-2004, tviler på at det er først nå de fra Bærum har begynt bruke det..

Endret av Jottnegen
Lenke til kommentar
Kjenner både folk som har Canada Goose og Parajumpers, og de bruker jakken nå uten problemer selvom det for tiden er ganske mildt(6-10 grader)

Men hvem vil bli sett levende med en slik jakke nå som folk fra Bærum går med dem?

"Nå som folk med Bærum går med dem".. CG har vel vært en trend siden 2003-2004, tviler på at det er først nå de fra Bærum har begynt bruke det..

Kan hende. Har ikke hørt om CG før i år, men jeg aner jo ikke engang hvilket merke min egen vinterjakke er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

Dritharry? Skal det liksom være sånn at alt som er populært hos bærumsossen er harry for oss andre? For noe tull! Dessuten gir jeg faen i hvem som går med hvilken jakke!

Endret av Slettet-awWb2dC
Lenke til kommentar

 

Seriøst? For noe tull. Hva i alle dager ville du gjort om det begynte å snø? Du er klar over at snø er frossent vann og at det smelter igjen regner jeg med?

 

Jeg ville aldri kjøpt en parkas som ikke er vanntett. Både Canada Goose og Woolrich er så vanntette at man kan holde dem under springen uten at de tar til seg en dråpe, og jeg regner med at de fleste andre jakkene som er nevnt i denne tråden er ganske vanntette også.

Du er klar over at snø ikke smelter når det er under null grader, som jeg påpekte? Jeg har ikke noen av disse jakkene det er snakk om men tror for min del det ville blitt for varmt å bruke på mildværsdager med plussgrader.

 

Forøvrig synes jeg du kan spare deg for de forsøkene dine på å latterliggjøre andres poster ved utsagn som "seriøst?" og "lol" til enhver tid.

 

Posten din var jo helt latterlig, så det passet fint å latterliggjøre den litt... Det virker jo rett og slett som om du aldri har vært ute i norsk vinter før hvis du virkelig mener at det ikke er så nøye om en vinterjakke er vantett eller ikke.

 

Generaliseringen min "under null grader" var kanskje litt grov. Alt til sitt bruk. Forskjellige jakker har ulike bruksområder. Er det mildvær eller bløtt ute bruker jeg en vanntett jakke, er det veldig kaldt bruker jeg kanskje en jakke liknende de som er omtalt. Som de sier på hjemmesida si: What we can tell you is that Canada Goose products have been used for decades in the coldest places on earth. Så slik jeg ser det, til sitt bruksområde, ser jeg ikke poenget med at den må være vanntett, men hva vet vel jeg om når og hvordan du bruker jakka di.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...