Gå til innhold

ASUS X53SV VS. Acer Aspire 5750G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge er neste lik spesifikasjonsmessig, ville gått for 5750G pga prisen.

 

Begge greier fint å kjøre f.eks LoL eller Black Ops på ganske høye innstillinger, hvis du f.eks skrur ned skygge effekter.

 

De er ganske tynne begge to, og har ganske god batteritid pga optimus (4t+)

 

NB! Den blir varm under gaming, men ikke så varmt at den skrur seg av.

Lenke til kommentar

VRAM vil ikke påvirke ytelsen, og hvis den gjør det så er det MINIMALT. Spessielt på den oppløsningen, så vil du ikke merke forskjell. VRAM kan hjelpe ved spill der du har på høy AA og AF (da snakker jeg om 1920x1080p), men det greier ikke selve GPU på disse å takle uansett.

 

Det du bør se på skjermkort for bærbare er memory bus og hastighet på minne og kjernen enn hvor mye vram de har.

 

Nvidia/AMD spyr ut low end skjermkort med 1GB+ lett, men det betyr ikke at de er bedre. En GT520m med 2GB Vram er dårligere enn GTX560 1.5GB, ikke bare fordi GTX560 har raskere kjerne og minne, men fordi den også har 192bit memory bus ifh. til GT520 sin 128bit memory bus.

Endret av Pius
Lenke til kommentar

Legg merke til at skjermkortet til Asus'en er bedre. 2GB kontra 1GB i Acer'en.

Nei.

Nei? Har jeg misforstått? Innbilte meg at 2 er bedre enn 1, men jeg har ikke så veldig peiling. Vil du utdype?

Nå ble det utdypt ganske bra her, men kan gjøre det litt enklere. Det er det samme grafikkort i begge pc'ene hvis du ser nærmere, men den ene har en versjon med 2gb. Jeg kan forklare det så enkelt så mulig: Støtte for flere skjermer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det ble Acer Aspire 5750G på meg. Hatt den i snart en uke nå. Ganske fornøyd med valget.

Den blir som Pius sa, ganske varm under gaming. Har spilt Mafia 2, og høyre hånd kjenner litt varme etterhvert. Men ikke noe særlig problem.

 

Regner med ASUS pcen også ville blitt ganske varm under spilling? Bør kanskje investere i en cooling pad?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...