Piaputten Skrevet 25. oktober 2011 Skrevet 25. oktober 2011 Det er en liten sak jeg undrer litt på. Hver gang jeg spiller tv spill får jeg fryktelig smerter i hendene, spesielt venstre. Overbelaster den ikke eller noe, bare spiller helt vanlig med vanlige håndkontroller. Trenger ikke ta lang tid en gang før smertene inntrer. Leste i manualen til Nintendo Wii at dersom du får kramper eller smerter i hendene ved spilling skal du stoppe umiddelbart. Noen som vet hvorfor? Er det farlig for hendene på noen måte? Smertene kommer uansett kontroll, wii kontroller, gamecube kontroller, classic controller osv. Legger fra meg kontrollene noen få minutter og smertene avtar, men så kommer dem fort tilbake når jeg setter igang med spillingen. Noen som har noen erfaringer med dette? Og hvorfor skal man slutte å spille? Jeg klarer ihvertfall aldri å legge fra meg konsollene, er avhengig av tv-spill Men surt om det er skadelig for armene mine..
Ekko Skrevet 26. oktober 2011 Skrevet 26. oktober 2011 Ved "fryktelige smerter" skal man slutte og helst gå til lege. Grunnen er at om du fortsetter kan smertene bli kroniske, dvs at du har vondt nesten hele tiden samme hva du gjør med hånden, ikke bare når du spiller. Du bør ta en pause fra spillingen (da snakker man uker, ikke timer) og forsøke forsiktig igjen. Ikke spill så lenge at det begynner å gjøre vondt, la kroppen trene seg opp/vende seg til aktiviteten. En annen ting er å ta pauser mens du spiller. Spiller du i 3 timer, ta en pause hver halvtime der du bruker hendene til noe annet, gjerne noe som får beveget håndleddene og fingrene. Jeg vet det er vanskelig å se fremover, men du bør innse det at ødelegger du hendene dine på dette kan det komme til å ha betydning for livet ditt som voksen, hvilken jobb du kan ha, om du greier å løfte ting osv.
th1nk Skrevet 26. oktober 2011 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg har opplevd noe av det samme. En gang jeg ble hekta på "pek og klikk"-spill på PC-en fikk jeg etter en stund (noen dager) verkende vondt i den ene armen. Jeg slutta å klikke, brukte til og med venstre hånd på musa, lot høyrearmen hvile en dag. Det hjalp. Her om dagen fikk jeg vondt igjen etter å ha spilt ps3 ganske intenst en lang stund. Begynte å verke i samme arm. Det er sikkert overbelastning, fordi du bruker hendene/fingrene på samme måte for mye over lenger tid, uten lange pauser. Jeg ville tatt pause hvis jeg var deg, som han over her sa.
Piaputten Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Skrevet 26. oktober 2011 Skjønner. Men det som er rart er at jeg spiller ikke mye heller. Jeg har ikke spilt på flere måneder, men dro frem konsollen nå. Jeg trenger ikke spille lenge før smertene kommer. Men som dere sier, kanskje jeg burde begynne å bruke hendene til noe annet sånn at jeg trener dem mer. Jeg er jo veldig lat, sitter mye på pc og det er den største aktiviteten hendene mine får liksom. Så kanskje derfor smertene kommer fordi da plutselig bruker jeg andre håndbevegelser som dem ikke er vant til. Skal skjerpe meg og begynne med noe annet som får trent hendene, kanskje det hjelper. Jeg sliter veldig med nakke- og skuldersmerter også, så det har vel en sammenheng, at jeg ikke får trent det nok, så det stivner helt. På tide å begynne å trene tror jeg, hehe
Rottenspacehead Skrevet 26. oktober 2011 Skrevet 26. oktober 2011 Hver smart og dra til legen. Enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå