Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Atopisk eksem er plagsomt


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

1. Har atopisk eksem, fått diagnosen av hudlege, samt et lite hefte som sa: "Det går over en gang, smør deg med kortizon når det blir ille, og hold ut til det går over".

Søkte på nettet i dag og fant noe som mer eller mindre sa: "Ved utbrudd smør med kortizon i 2 ganger dagerlig 2 uker, så 2 ganger i uken i 2 måneder".

 

2. Huden begynner å bli farlig tynn, kan ikke lenger bare klø og det faller av mye flass, og merker at vis jeg klør meg så blir jeg veldig sår.

Så finnes det krem som fortykker huden?

 

3. Det føles ut som de utsatte områdene overopphetes i dag, og det er virkelig ille. Hvordan bli kvitt irritasjonen eller i det minste undertrykke den så det ikke føles?

 

Postet av anonym: 79c7faa1932cd717e34a8b56edb94d3e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Har atopisk eksem, fått diagnosen av hudlege, samt et lite hefte som sa: "Det går over en gang, smør deg med kortizon når det blir ille, og hold ut til det går over".

Søkte på nettet i dag og fant noe som mer eller mindre sa: "Ved utbrudd smør med kortizon i 2 ganger dagerlig 2 uker, så 2 ganger i uken i 2 måneder".

 

2. Huden begynner å bli farlig tynn, kan ikke lenger bare klø og det faller av mye flass, og merker at vis jeg klør meg så blir jeg veldig sår.

Så finnes det krem som fortykker huden?

 

3. Det føles ut som de utsatte områdene overopphetes i dag, og det er virkelig ille. Hvordan bli kvitt irritasjonen eller i det minste undertrykke den så det ikke føles?

 

Postet av anonym: 79c7faa1932cd717e34a8b56edb94d3e

Hei, nei det finnes ikke krem som fortykker huden igjen. Har selv hatt mye atopisk eksem og har brukt mye kortisonkrem da jeg var yngre. Legen skrev ut tabletter som hjalp mot kløe, de fungerte ganske bra, men jeg ble ganske trøtt av dem. Du kan kanskje prøve vanlige allergitabletter først, kjøp en liten pakke Zyrtec på apoteket og se om det hjelper.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...