Gjest medlem-82119 Skrevet 22. oktober 2011 Skrevet 22. oktober 2011 Når jeg surfer rundt på nettet havner jeg innimellom på sider hvor man kan klikke seg gjennom ulike bildeserier, f.eks av en ny mobil som kommer. Når jeg da klikker på tilbake knappen, blar jeg meg tilbake i bildene og ikke til f.eks et søkeresultat før jeg gikk inn på siden. Opplever også at på enkelte sider når jeg trykekr tilbake kommer jeg kun til forsiden, og ikke der jeg var før jeg besøkte siden. Videre opplever jeg at når jeg klikker på linker vil noen åpnes i nye faner, mens andre åpnes i samme fane som den man var i. Dette er litt dumt av og til hvis man er innlogget på en side og ikke kommer ut av siden man kom til via linken med mindre man klikker seg ut av siden. Lurte litt på om det var noe system på dette, eller om det var helt opp til den som har laget siden hva som skal skje.
greenman Skrevet 22. oktober 2011 Skrevet 22. oktober 2011 Anngående bildene er det ofte en "X" i høyte hjørne. Hvis ikke funker det ofte å trykke escape.
xibriz Skrevet 22. oktober 2011 Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Av det du opplever, så er svaret at det er helt opp til den som har laget siden (og hvordan siden er laget) hva som skal skje. Vil du være sikker på at en link du klikker på alltid åpnes i en ny fane må du høyreklikke på linken å velge dette (evt holde shift eller ctrl inne når du klikker på linken). Edit: I disse dager når JavaScript brukes tungt til å laste inn innholdet i siden dynamisk vet man nesten aldri hvor man havner med tilbakeknappen, fordi tilbakeknappen gjelder ikke på det som lastes inn dynamisk. Endret 22. oktober 2011 av xibriz
Gjest medlem-82119 Skrevet 23. oktober 2011 Skrevet 23. oktober 2011 Litt skummelt hvis det er nettsideutvikleren som bestemmer hvor man havner når man trykker på knappene i nettleseren.
xibriz Skrevet 24. oktober 2011 Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Nei, utvikleren styrer ikke knappene i nettleseren, men knappene i nettleseren oppfører seg på grunnlag av hvordan siden er laget. F.eks. hvis du er på en side med en lang liste og slike "neste" knapper, da er det ikke alltid du kommer til en helt ny side når du trykker "neste". Noen ganger lastes innholdet på den siden du allerede er i. Når du da trykker "tilbake" i nettleseren kommer du ikke til side 1, men til siden du var før du kom til den listen. Hvis du skjønner Men uansett så er det skummelt på internett.. du skulle bare visst Sider utsatt for XSS er nok ditt verste mareritt. Endret 24. oktober 2011 av xibriz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå