Gå til innhold

Sensation XE - sluker strøm når den ikke er i bruk


Iconz

Anbefalte innlegg

Hei, siden jeg har hatt den har jeg merket at mobilen bruker utrolig mye strøm når jeg ikke bruker den, og det irriterer, men er ganske sikker på at det er ett bugg eller noe..

 

når jeg sjekker ut batteristatsa er den så og si nesten aktiv hele tiden, og det er ikke skjermen, wifi elller noe som helst annet jeg har av auto synkronisering og det meste som bruker strøm så jeg lurer på hva det kan være som holder mobilen min våken når jeg ikke bruker den??????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

åpne telefonappen, tast inn følgende:

 

*#*#4636#*#*

 

se om du får opp batterihistorikk da.

 

Jeg fikk dette opp tidligere på min desire, men får det ikke lenger i Android 2.3 så får ikke sett dette lenger

 

hvis du får det opp velg da "våken tilstand" eller running, husker ikke helt..

 

man skal kunne se da om det er en app som hindrer telefonen i å sove..

 

Ellers finns det også en del apps:

 

"If you need to figure out what's killing your battery, download "Spare Parts" from the Market. Once it is installed:

1.) Open the app

2.) Click on "Battery History"

3.) Click on "Partial wake usage"

 

(edit: denne appen kræsjet på min mobil når jeg valgte batterihistorikk,men..)

 

eller en annen kanskje litt mer avansert:

 

https://market.andro...owerTutor&hl=en

 

vet ikke hvor bra den er for sensation da den er designet for G1,G2 og Nexus One, men

Endret av madmats
Lenke til kommentar

jeg fikk lastet ned den sistnevte appen, for se om jeg finner noe ut av det... hver natt jeg glemmer og sette inn laderen så er mobilen komplett død uansett hvor mye batteri det var når jeg la meg... men det som er løsningen er vel å finne den appen som forårsaker dette? regner med at det ikke kan være en forhånsinnstalert app eller kan det og være tilfelle? kan det være en klokke widgeten for eksempel?

Lenke til kommentar

System sier deg ikke så veldig mye nei..

 

kan jo være at det ikke er en app, men en intern android prosess eller noe framework eller kanskje noen Sense funksjon?

 

mulig denne er bedre enn power tutor:

 

https://market.andro...te&rdot=1&pli=1

 

det er ikke en task manager, men en task overvåker, til tross for navnet.

 

installerte den på min telefon, ser veldig informativ ut, og kan selv diagnostisere apps/funksjoner som bruker mye cpu eller holder systemet våkent.

 

Leste noe om at det finns en funksjon som heter "fast boot" under strømalternativer som gjør at når du slår av telefonen, så vil den ikke slå seg helt av, men bare gå i en slags dvalefunksjon.. vet ikke om Sensation XE har dette, men hvis den har det, prøv å slå den av og ta en restart så den rebooter fullstendig

 

http://www.htcsensat...le-powered-off/

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1176428

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Denne metoden anbefales for å finne apps som ikke lar mobilen gå i dvale (hentet fra batteritips til Sensation, se link i signatur):

 

Tilslutt et lite tips hvis du opplever at batteriet blir ladet ut raskt på kort tid. Det kan være et program/spill som har hengt seg, og bruker mye strøm. Gå til meny -> innstillinger -> om telefonen -> batteri. Der får man en oversikt over "oppetid" og "våken tid". Legg merke til tiden på "våken tid". Uten å gå bort fra denne menyen, trykker du på powerknappen for å sette mobilen i standby. Vent noen minutter. Trykk på powerknappen og dra opp skjermlåsen. Du er nå tilbake til samme meny. Legg merke til tiden på "våken tid". Er tiden nogenlunde den samme som når du slo av? Da er alt ok. Viser tiden flere minutter mer enn når du slo av? Da er det tydeligvis en app som ikke lar mobilen "sove".

 

Du kan da gå til meny -> applikasjoner -> kjørende tjenester, der får du en oversikt over programmer som kjører. Her kan man avslutte de programmene man ikke ønsker skal kjøre. En grei ting å gjøre, er å avslutte ett og ett program, og sjekke våkentiden mellom hver gang for å finne det skyldige programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...