Gå til innhold

Hjelp til kjøp av reciver og høytalere


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og min kjære skal kjøpe anlegg til mediasenteret vårt i stua, skal brukes både til å se filmer og spille musikk :)

 

Reciveren må kunne kobles til pcen, via phonokabler (rød og hvit kabel som ender i jack 3,5), den må kunne hvertfall ha 4 høytalere og sub(bass) tilkoblet (2 x front og 2x rare 1 x center og 1 x subwoofer). Ikke at vi skal bruke alt dette nå, men den må ha støtte for dette. Ikke koste mer enn 2 til 3000 helst :) Også gjerne mulighet for å koble til andre ting med phonokabler, eks: aux 1 aux 2 osv.

 

Ang høytalere, så ønsker vi å kjøpe 2 stk gulvstående høytalere MED BASS i, har sett en del på HIFiklubben, så om noen kan hjelpe å finne både reciver og høytalere der er det helt supert :D

 

Ønsker 2 x høytalere (for nå), med bass i, sett en del på høytalere av merket Cerwin.

Høytalerne må være gode til både film og musikk (spess dette). Må ikke koste mer enn 3-4000.

Vil dere evnt anbefale å hatt en senterhøytaler i tilegg, med tanke på når man ser film?

 

Håper noen kan hjelpe og veilede oss :)

Sider jeg foretrekker at jeg kan kjøpe alt samlet på: Hihiklubben.no eller komplett.no, andre forslag mottas med takk, men vil helst bestille alt på ett sted ;)

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i samme båt som deg, på utkikk etter receiver + høyttalere. Tror jeg har funnet et veldig bra kjøp når det kommer til receiver. Pioneer VSX-921-K til 2495 kr på Elkjøp. Denne receiveren er nest mest populær på prisjakt, som tyder på at den er mye kjøpt. Best i test i Hjemmekino 07/11. Nest beste pris på receiveren er ca. 3700 kr, så det ser ut som et veldig bra tilbud.

 

NB: Tilbudet varer bare ut morgendagen, så vidt jeg kan se, så du må slå til fort.

Lenke til kommentar

Er i samme båt som deg, på utkikk etter receiver + høyttalere. Tror jeg har funnet et veldig bra kjøp når det kommer til receiver. Pioneer VSX-921-K til 2495 kr på Elkjøp. Denne receiveren er nest mest populær på prisjakt, som tyder på at den er mye kjøpt. Best i test i Hjemmekino 07/11. Nest beste pris på receiveren er ca. 3700 kr, så det ser ut som et veldig bra tilbud.

 

NB: Tilbudet varer bare ut morgendagen, så vidt jeg kan se, så du må slå til fort.

 

 

Takker for det :D

Men vil helst kjøpe samla som sagt, så får se om noen andre svarer her :)

Lenke til kommentar

Har funnet noen veldig gode høyttalere på elkjøp også, som jeg sannsynligvis vil gå for. Hvis du ser på prisjakt, er Elkjøp sin pris (2995 kr) 2000 kr mindre enn de typisk ligger på på nettet. Etter å ha googlet litt på disse høyttalerene, tror jeg de er et veldig godt kjøp. De fikk visstnok terningkast 6 i bladet Hjemmekino, og 11 stk. har gitt gode vurderinger på Komplett.

Lenke til kommentar

Hva med noen Klipsch høytalere? :) Aner ikke om denne butikken er billig eller ei.

 

Har selv F1 modellen, og føler ikke noen umiddelbare behov for hverken sub eller senter. De leverer utrolig mye til å være den billigste modellen. Spiller i ring rundt mine gamle Dynavoice :) *host* Ikke at det skal så veldig mye til da.

Fikk dem forøvrig for 2000,- da Elnor gikk dunken for 1-2 år siden.

 

Mange mener at en senterkanal er essensielt for film, mens andre mener det er bortkastet.

Mulig du kan teste et oppsett med og uten på f.eks. Hifi-klubben?

Lenke til kommentar

Har funnet noen veldig gode høyttalere på elkjøp også, som jeg sannsynligvis vil gå for. Hvis du ser på prisjakt, er Elkjøp sin pris (2995 kr) 2000 kr mindre enn de typisk ligger på på nettet. Etter å ha googlet litt på disse høyttalerene, tror jeg de er et veldig godt kjøp. De fikk visstnok terningkast 6 i bladet Hjemmekino, og 11 stk. har gitt gode vurderinger på Komplett.

 

 

Hei :) Dissa så ikke dårlig ut nei! Vil kanskje gå får dem, men blir du å kjøpe den reciveren også der, den du nevnte i forrige innlegg? Hvordan veit man om dissa passer sammen? :p Jeg er ikke så flink med dette hehe.

Lenke til kommentar

Hehe, har ikke så veldig god peiling jeg heller. Men receiveren skal holde såpass godt nivå at jeg tror nok ikke det vil bli noe problem. Jeg bestilte akkurat høyttalerne og receiveren. Kan forøvrig nevne at eneste fraktmulighet hos Elkjøp.no var 795 kr (frakt til huset + de bærer det inn), og at de ikke vil bli levert før 14. november. Ganske håpløst begge deler spør du meg, men jeg følte meg litt presset, siden tilbudet på receiveren går ut i dag. Har forsåvidt ikke dårlig tid, og det er jo fint at de tar seg av de 60+ kg kalaset veier.

Endret av PUCH
Lenke til kommentar

Har funnet noen veldig gode høyttalere på elkjøp også, som jeg sannsynligvis vil gå for. Hvis du ser på prisjakt, er Elkjøp sin pris (2995 kr) 2000 kr mindre enn de typisk ligger på på nettet. Etter å ha googlet litt på disse høyttalerene, tror jeg de er et veldig godt kjøp. De fikk visstnok terningkast 6 i bladet Hjemmekino, og 11 stk. har gitt gode vurderinger på Komplett.

 

 

Hei :) Dissa så ikke dårlig ut nei! Vil kanskje gå får dem, men blir du å kjøpe den reciveren også der, den du nevnte i forrige innlegg? Hvordan veit man om dissa passer sammen? :p Jeg er ikke så flink med dette hehe.

Det Jamo settet er knall bra og til den prisen er det et røver kjøp.Har hørt de på en Pioneer receiver og syns de passet bra sammen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...