Gå til innhold

Ps3 playestation network funker ikke.


Anbefalte innlegg

heisann!

 

Nå skjøpte jeg meg en playestation 3 for godt over 1 uke siden. Hadde ingen spill da så tenkte på å laste ned en demo. Funket fint, men når fifa 12 var på 34% så¨stoppet alt opp.

 

Har prøvd siden å koble til internett igjen. Men uten hell. kjører netverksdiagnostik og lykkes på de to første, men når jeg kommer til playestation network mislykkes det.

 

I dag kjøpte jeg meg fifa 12, og prøvde å spille det. men så måtte jeg oppdatere og det funket jo seff ikke.

Prøvde å reconecte med å skrive inn nytt passord og ja...

 

Så nå er problemet at jeg ikke klarer å logge meg på playstation network. Er det noen som kan hjelpe meg? Er ikke data flink og kan bare enkle begreper, og gjerne forklar mer i dybden hvordan jeg skal klare det :D

 

Ringte btw telenor i stad og de sa at det jeg trengte var å åpne noen porter. Så prøvde det og fant portene jeg måtte åpne, men så gikk jeg inn på den siden der hvor man åpner porter med der... da står det:

 

Active (check boks)

Service Name

Protocol

Start Port

End Port

Server IP Address

 

Hvordan fyller jeg ut dette her? Og er det noe annet jeg må gjøre?

 

takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Torsdag er oppdaterings dag for PSN-Store og PSN generelt, da hender det at det er nede noen timer.

 

Du skal ikke trenge å åpne noen porter for å logge på eller aksessere storen så vidt jeg vet.

 

 

Protocol: Her burde valget være UDP eller TCP eller begge.

Start og endport: Her skrivrer du samme port nr som du skal åpne for.

Server IP adress: Her skriver du IP-adressen til PS3, derfor lønner det seg å sette statisk IP på PS3 før man skrur på portforwarding.

 

Men det er vesentlig enklere å skru på uPnP på PS3 og routeren for da ordner PS3 selv med portforwardingen. Hva sier uPnP statusen i nettverkstesten ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...