Gå til innhold

Kjølevæske til Kühler 620?


roy_nor

Anbefalte innlegg

Tok av slangene fra motorblokken for å få radiatoren på utsiden av kabinettet, men klarte å søle litt kjølevæske i prosessen og nå bråker motoren en del når den trår luft istedenfor væske..

 

Kan jeg fylle på med et eller annet? Evnt tømme systemet for kjølevæske og fylle opp med noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det kan være fordi den skal smøre pumpemotoren.

Evt kan du jo se om du klarer og lage noe selv. Feks ved og blande inn en lettere type motorolje i kjølevesken. Eller så kan du jo prøve og bare kjøre med lettflytende olje.

 

Lettflytende olje? Som olivenolje? :p Googlet men kom ikke opp noe fornuftig. Angående motorolje; "vanlig" motorolje eller 2/4 takts olje? :D

 

Hva med å fylle opp med kjølevæske som brukes i bil?

 

Kommer dette til å ende vel? :D

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke akkurat for øyeblikket hva av de som var lett motorolje. Men du kan evt høre med et bilverksted eller et annet sted om de selger tynn motorolje uten noen spesielle tilsetningsstoffer som kan skape korrosjon.

 

Olivenolje blir dårlig tenker jeg. Den kommer til og sette belegg på blokkene pga alle stoffene den inneholder. Over til kommer den til og bli dårlig etter hvert, skille seg og så klumpe seg i systemet.

 

Det spørs helt utifra om det kommer korrosjon på blokkene fra ingredienser i kjølevesken.

 

En annen ting er at pumpemotoren kommer til og gå i stykker hvis du kjører den uten nok kjøleveske.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Forresten. Er du helt sikker på om den bruker en oljeblanding? Ha litt kjøleveske i vanlig springvann og se om det skiller seg på toppen.

 

Hvis ikke kan du bare kjøpe destilert vann på nermeste bensinstasjon og ha oppi litt frostveske.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...