Gå til innhold

Ingen norsk dekning/interesse av Esport?


Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hvorfor det ikke er noen dekning av Esport i norge?

Jeg og en kompisgjeng har fulgt med på nesten alle SC2 turneringer rundt om i verden det siste året. Og det virker som om Esport (spesiellt SC2) eksploderer ganske kraftig rundt om. I Sverige er det stadig reportasjer i Aftonbladet og intervjuer på tv, og det arrangeres store internasjonale turneringer som dreamhack med gigantiske premier. Men her i norge kan jeg ikke finne noe, verken på internett eller i aviser. Er det en nettside jeg har gått glipp av?

Hvorfor er det ikke noe interesse rundt dette i norge?

Endret av the_mule
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sverige har alltid hatt fler proff-spillere enn norge. I alle spill, egentlig. Spesielt WC3 og SC2.

 

Har selv sett på utrolig mange SC2 turneringer det siste året, og du har rett - det eksploderer. Forskjellen på Norge og Sverige er at Sverige har svensker de kan skrive om, og som de kan relatere til. Jeg ser ikke at VG skriver en artikkel om en svensk SC2-spiller. Vi må nok få noen store norske seiere først.

 

Dessuten føler jeg at gaming er generelt sett mer akseptert i Sverige, og mange andre land, enn det er i Norge.

 

Vi må nok bare gi det litt tid før det kan rekke å bli stort. Også her i Norge.

 

Vi har jo community-sider som sc2.no, gamersleague osv, men ingen virkelig store sider ála TL, Gosugamers etc.

Lenke til kommentar

Ja det er trist at norge ikke kan holde følge med sverige på esport fronten. Men vi hadde vel noen bra CS lag for en del år siden?

Uansett så er det synd at gamer.no ikke kan ha noen små artikler i ny og ne om de store turneringene som er der ute, for å øke interessen litt kanskje.

 

Bare

når Stephano vinner sc2 turneringen på IPL3 i Atlantic city i helgen. Grei stemning der.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel Norge har mange warcraft 3 spillere eller hadde! Fleste av dem er ukjente spillere uansett!

 

Jeg har spilt Warcraft siden 2002 og sluttet å spille det i 2007! Jeg spiller night elf og har kopiert alle strategiene mine fra Moon! Nå spiller jeg kun Dota fordi jeg har blitt lei av holde meg på level 47-51 hele tiden på W3 på europe server og merket at det var bortkastet tid. Tjente ikke noe penger på det heller og konkurranse dødt er det i Norge også.

 

Nå spiller jeg bare(kun dota) 1-2 ganger i uken når jeg har fritid. Prøvde ut starcraft 2 men hatet det.

 

De beste strategiespillene som noensinne har eksistert er

 

AOE 2

Warcraft 3

 

Pleide å spille mye AOE 2 online på zone.msn.com før det ble lagt ned. Age of empires online er det verste aoe spillet jeg noengang har spilt.

Lenke til kommentar

Gaming er ikke akseptert av staten. Spiller du spill er du nørd! Norge satser ikke på gaming. Det er kun høyere utdanning som gjelder her i landet! Høyere utdanning, Grand prix og football er det eneste staten bryr seg om når det gjelder kultur.

 

Gaming som kultur? Kommer aldri til å skje her i Norge. Det er jo ikke engang akseptert hos damene. Var på en date med en skikkelig fin dame og hun spurte hva jeg gjorde i fritiden. Jeg svarte at jeg pleier å spille football med kameratene mine iblant ute. Av og til spiller jeg super smash på wii. Da var det avvisning med en gang :(

Endret av VoltMoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gaming er ikke akseptert av staten. Spiller du spill er du nørd! Norge satser ikke på gaming. Det er kun høyere utdanning som gjelder her i landet! Høyere utdanning, Grand prix og football er det eneste staten bryr seg om når det gjelder kultur.

 

Gaming som kultur? Kommer aldri til å skje her i Norge. Det er jo ikke engang akseptert hos damene. Var på en date med en skikkelig fin dame og hun spurte hva jeg gjorde i fritiden. Jeg svarte at jeg pleier å spille football med kameratene mine iblant ute. Av og til spiller jeg super smash på wii. Da var det avvisning med en gang :(

haha, den eneste som virkeli forstår deg er høyrehånda huh? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...