Gå til innhold

BK: Her kommer vinter'n!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IKKE klar for vinter ennå for min del, da sommer'n jo aldri kom... :(

Men når den først er her så har den sine gode sider, og kan også bidra til flotte bilder om lyset ikke er for flatt. Noe flatt lys har du hatt her, som igjen bidrar til et noe monotont uttrykk - særlig på nærmeste halvdel. Utover det er det nærmest en påskestemning du viser, blå himmel, sol og ski. Selv om bildet ikke er av den mest spennende sorten så viser du uansett et godt teknisk bilde, med nærmest perfekt eksponering - og det hele ser 100% naturlig ut. Snø er ikke alltid like lett å hanskes med når det gjelder naturtro gjengivelse og uten for kraftig blåstikk.

Lenke til kommentar

IKKE klar for vinter ennå for min del, da sommer'n jo aldri kom... :(

Men når den først er her så har den sine gode sider, og kan også bidra til flotte bilder om lyset ikke er for flatt. Noe flatt lys har du hatt her, som igjen bidrar til et noe monotont uttrykk - særlig på nærmeste halvdel. Utover det er det nærmest en påskestemning du viser, blå himmel, sol og ski. Selv om bildet ikke er av den mest spennende sorten så viser du uansett et godt teknisk bilde, med nærmest perfekt eksponering - og det hele ser 100% naturlig ut. Snø er ikke alltid like lett å hanskes med når det gjelder naturtro gjengivelse og uten for kraftig blåstikk.

Takker Bent!

1 grad ute nå, men heldigvis ikke nedbør før utpå formiddagen i morgen, så vi unngår vel kanskje snøen ennå....

Bildet er fra 15.2.09 og tatt om ettermiddagen. Vi har veldig fint lys her på klare vinterdager, men det har vist seg uhyre vanskelig å gjengi...., men jeg prøver og prøver. :cool:

 

Etter å ha sett dette lengter jeg til fjells og gleder meg veldig til den årlige turen vi pleier å ta opp til skeikampen:)

Takker Linda!

Gleder meg til skikkelig vinter jeg og (men den kan godt vente med å komme iallefall til slutten av november)..., akkurat nå er det 1 grad og oppholdsvær, så vi får se hva som skjer...... :thumbup:

Endret av smort1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...