Gå til innhold

Plass til mer RAM på dette skjermkortet?


Anbefalte innlegg

Kjøpte en litt dyrere stasjonær PC tidligere i år med 8 gb ram av denne typen: Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9

 

PC en skal brukes til tung videoredigering og jeg vurderer derfor å legge til 4 gb ram. Er det mulighet for det på dette skjermkortet? "ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3" ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er 4 ram-slotter på det HOVEDKORTET, men om du får plass til mer ram er avhengig om du har 2*4GB brikker eller 4*2GB brikker. Ut ifra beskrivelsen av ditt tidligere kjøp ville jeg tippe 2*4GB, men dette kan du lett sjekke selv ved å åpne kabinettet og se om det er ledige spor til ram på høyre side av CPU'en.

Endret av Locklear
Lenke til kommentar

Kjøpte en litt dyrere stasjonær PC tidligere i år med 8 gb ram av denne typen: Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9

 

PC en skal brukes til tung videoredigering og jeg vurderer derfor å legge til 4 gb ram. Er det mulighet for det på dette skjermkortet? "ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3" ?

 

Hovedkortet har 4 sots, så om du har 4x2GB brikker så er det fullt allerede. Har du 2x4GB brikker så har du 2 ledige du kan bruke. Hovedkortet støtter også å ha langt mer RAM kontrollmessig.

 

Hvis du er usikker så finnes det software som kan sjekke hvor mange slots som er i bruk - men på en stasjonær så er det nok langt enklere og raskere å bare ta av sidepanelet og ta en titt inni maskinen. Jeg anntar du vet hvordan RAMbrikkene ser ut.

 

De vil stå montert i den delen av hovedkortet som er i nedre høyre hjørnet i dette bildet:

http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3/M4A89GTD_PROUSB3/websites/Global/products/eCWbkolMf0DOW0IV/yfdhyWjQtaz7H4v8_500.jpg

 

EDIT: som det neves over - dette er et hovedkort ikke et skjermkort. Jeg anntar det er det du mente.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

jeg har 4 slike spor for ram, men de er i to farger. De to sporene som har samme farge og er lengst unna prosessor er i bruk. Kan jeg sette 4 ekstra ram i et av sporene med en annen farge? Det bildet over stemmer overens med mitt skjermkort

jupp. Det er nettopp der du skal sette mer ram. husk å kjøpe 2 identiske brikker og ikke en enkel. Minne kjøres i doble kanaler.

Lenke til kommentar

Kjøpte en litt dyrere stasjonær PC tidligere i år med 8 gb ram av denne typen: Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9

 

PC en skal brukes til tung videoredigering og jeg vurderer derfor å legge til 4 gb ram. Er det mulighet for det på dette skjermkortet? "ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3" ?

 

Siden RAM er så billig for tiden burde du egentlig bare sette inn 2x4GB som er samme type brikker som du har. Arbeid med videoredigering er sulten på minne så dess mer dess bedre. http://www.dustinhom...duct/5010543803

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Trekk ut alle kabler, skjermkabel, usb, power, kort sagt alle kabler slik at maskinen ikke er forbundet med noe som helst. Ta i metall på kabinettet for å utjevne spenningen mellom deg og maskinen, vent 2 minutter og sett inn de nye brikkene. Statisk elektrisitet er ikke å spøke med. Alternativt kan du jorde deg selv ved å bruke et spesielt kabelsett som du kobler mellom deg (håndleddet) og maskinen for å utjevne spenningen slik at ikke statisk spenning fra kroppen din slår ut komponenter i maskinen.

 

Normalt sett så skjer det ikke noe selv om man ikke gjør som beskrevet over, men man kan aldri være for sikker, så det er best (les billigere) å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...