Gå til innhold

Forslag til bra skjermkort som kommer til å vare en stund, max 4k?


Bobafett12

Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Er på utkikk etter skjermkort til maskinen min. Har pr nå et Radeon HD5870 og merker det lagger litt i bf3 og lignende spill. Ellers av maskinvare har jeg: i7-920 @2,9 ghz, Sd-disk, 6 gb ram, Thermaltake 850w PSU, Creative Xfi-gamer lydkort.

 

Setter stor pris på forslag, gjerne hvis det er et kort dere har erfaring med selv.

 

På forhånd takk.

 

Bjarte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror faktisk den mest økonomiske oppgraderingen du kan gjøre er å finne et brukt HD5870-kort og kjøre crossfire.

 

Om du skal bytte ut kortet så vil du oppleve ganske begrenset forbedring i ytelse. Skjermkort i 3-4000kroners klassen (dvs GTX580) koster vesentlig mer enn alternativene under (GTX570, HD6970, HD6950) men økningen i ytelse er ikke i nærheten av proposjonal med økningen i pris.

 

Generelt vil jeg si at det beste skjermkortet man kan kjøpe for 4k hvis det skal holde en stund er et skjermkort til 2k, og sette av resten av pengene til kjøp av nytt kort om halvannet til to år. Da vil et Radeon HD8000 eller GTX700 til 2000,- gi mye bedre ytelse enn et 4000-kroners skjermkort gir idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...