Gå til innhold

Hei, Videoutstyr, Arne!


Anbefalte innlegg

Må bruke deg igjen, jeg. Jeg får ikke respons på Nero-hjelp, her inne. Fikk god hjelp av deg sist vedr. Premiere 6.5. Jeg ville i Nero bare spille inn noen gamle Hi8 videoer uten redigering e.l. Men siden ingen her yter råd vedr. Nero, får jeg heller bryne meg på Premiere. Har enda ikke lært meg dette programmet, :o så derfor spør jeg først som sist. Etter at jeg har overført filmen til pc'en, altså nytt prosjekt. Enkel måte å få det ned på en cd? Skal ikke redigere, bare brenne. Hvordan gjør jeg dette? Har du en enkel veiviser fra prosjekt til ferdig brenning? :roll: Jeg takker og bukker på forhånd, jeg. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å hjelpe :) Premiere har dessverre ingen brennefunksjon, men du kan bruke Nero i siste fase.

 

Jeg går egentlig ut ifra at du ønsker å brenne dette som en video CD som kan spilles av på en DVD spiller som støtter dette. Da gjør du som følger:

 

1. Hent inn filmen til PC

2. Legg filmen i Timeline (Rediger om du ønsker)

3. Velg File - Export Timeline - Adobe MPEG encoder

4. Velg instilling for VCD (MPEG1 - mest kompatibel) eller SVCD (MPEG2 - mindre kompatibel, men bedre kvalitet)

5. Huk av for PAL

6. Velg filnavn og hvor du ønsker at fila skal legges og trykk EXPORT

7. Åpne Nero og lag ny VideoCD

8. Dra fila du nettopp lagde inn i NERO og start brenningen (Legg gjerne til flere filer om du vil, og om det er plass)

 

Håper dette hjalp deg :smile:

Lenke til kommentar

Ok, skal prøve dette. Men som du ser i et annet innlegg jeg har, så ble altså en 90 minutters film i MPEG-2 format, PAL på over 3 Giga når renderingen var ferdig. Da var det ikke noe vits i å brenne. :o Men skal prøve også ditt råd for å se om filen kan minskes. Takker og bukker igjen, jeg! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...