Gå til innhold

Samsung RF511


seiran

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har etter mye om og men endelig fått bestillt meg en PC, valget falt på Samsung RF511

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=630989

 

Valget falt på denne på grunn av det var en god kombo med bra CPU, digg tastatur, helt ok skjermkort og oppløsningen på skjermen selvfølgelig!

 

Har planer om og utvide minnet til 8gb og putte inn en SSD på 120GB eller større.

 

Noen som har erfaringer med denne PCn og det å bytte ut HDDn med en SSD? Evt også RAM.

 

Tar også imot forslag på SSD merker og størrelser, samme med minne :)

 

Andre erfaringer med denne PCn taas også imot.

 

Mvh

Thomas

Endret av seiran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter over kjøp-knappen selv, trenger en laptop til skolearbeid (photoshop osv) så denne passer bra mtp litt høyere oppløsning på skjerm, og ellers kraftig nok hardware til å gjøre andre ting.

 

Har en Acer 3820TG nå, den er liten og lett å dra med seg, noe jeg elsker. Men den lave oppløsningen og tastaturet er jeg ikke kjempe fan av. Så gi et pip fra deg når du mottar maskinen da, noen førsteinntrykk. :)

Lenke til kommentar

Hold oss oppdatert hvis du mottar den idag, hvis jeg skal bestille kunne jeg tenkt meg å få den før helgen (mao bestille innen kvelden er omme) :)

 

Det jeg er mest opptatt av er:

 

Skjerm og oppløsning - driver med photoshop så er redd for at jeg burde gå for en 1920x1080 istedenfor.

 

Spillytelse - spiller EKSTREMT lite på laptopen, men hvis du har mulighet for å sjekke BF3 betaen kjapt, se hvordan den yter der? :)

Lenke til kommentar

Vel, da var min også bestilt. Falt til slutt på RF511 istedenfor MSI GE620dx. Samsungen virket rett og slett mest gjennomført. Om den yter litt dårligere i spill får bare så være. Har også forstått det slik at når Battlefield 3 kommer ut vil drivere osv bli optimalisert og ytelsen vil jevnt over bli bedre.

 

Time will tell. Gleder meg iallefall.

Lenke til kommentar

Fikk ikke min i går, men i dag skal den være her! Skal teste ut og fikle ikveld så får dere en tilbakemelding.

 

Ang testing av spill på den så blir det vel etterhvert :p

 

Men så til det andre spørsmålet!

 

SSD, tenker på 120/160/256 GB.

Hvilke merker er det jeg bør se etter?

Hvilken er den som yter best kontra pris i forhold til at PCn bare støtter SATA 300?

Forslag taas i mot med takk, også om noen har erfaring med og bytte ut HDD med SSD i denne.

 

Også er det minne, hvilket minne burde jeg gå for?

Burde jeg ta ut den 2GB brikken og sette inn en 4GB eller bare kjøpe en 2GB til?

 

Mvh

Thomas Pedersen

Lenke til kommentar

Jeg har en Corsair F120, og akter å fortsette å bruke den videre, yter greit nok for en laptop for min del.

Med Corsair Force får man også mye for pengene!

 

Men jeg tror jeg ville kikket på Intel sine, har hørt de skal være stabile og ikke ha noen problemer med sine kontrollere? Correct me if im wrong. Les litt rundt :)

 

Min F120 _HADDE_ noen problemer med sleep-mode, men den ser ut til å håndtere det smertefritt nå på min nåværende laptop. Men det var en bagatell, hadde ikke noe imot å skru den helt av og på, går kjapt nok uansett.

 

Trenger du virkelig de ekstra 2gb med minne? :) Isåfall ville jeg byttet ut 2gb'en med en 4gb. Antar at det ikke er plass til mer enn 2 brikker. Og igjen; Corsair gir mye for pengene også i minneavdelingen.

Lenke til kommentar

Har endelig fått PCn og rensket det meste og lagt inn det jeg vil ha.

 

Skjermen er knallbra, ikke testet med sollys, men bra oppløsning og fin lysstyrke!

 

Skal bestille en 120/160 gb SSD nå snart og 4gb ekstra ram!

 

Ellers så er alt smooth og det går fortere og fortere jo mer jeg får rensket opp :)

 

Tastaturet trenger litt tilvenning, men er digg og skrive på, litt støy, men meget lett og skrive på :)

 

Får snart testet FM12 demo og Heroes of might and magic demo :D

Lenke til kommentar

Skal se om jeg får tid til og teste BF3 i dag!

 

Har kjørt en del FM12 Demo og det funker helt sinnsykt smooth :)

 

Hadde litt problemer med skjermkortdriveren, men løste seg når jeg la inn nyeste driveren fra Nvidia!

 

Økte også en del i ytelse etter nyeste driveren var kommet ut!

 

Videre så blir det en M4 120gb SSD og en 4gb brikke med minne satt inn i løpet av neste måned regner jeg med.

 

Noen som vet hvilket minne det er som er i disse pcne eller må jeg åpne og se før jeg bestiller? ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, den fungerer utmerket og er en drøm med Corsair Force 3 installert.

 

Eneste som jeg kan utsette på den er at den har litt plastfølelse av og til, og kjenner at jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte en med kraftigere GPU, men blir stasjonær over jul, så da forsvinner det savnet.

 

PCn er lynrask, skjermen er helt fantastisk og den tar det meste uten problemer.

 

Kan absolutt anbefales om du ikke skal bruke den til heavy gaming ( Noe som sier seg selv )

Lenke til kommentar

Å sette inn funket smertefritt, 1 skrue til panelet under, 4 skruer til docken som holder HDD og 4 skruer for og få den løs fra docken.

 

Slet litt pga jeg ikke gidda lese skikkelig når jeg skulle installere Windows, men når jeg leste så funket det som smurt! Sinnsyk ytelsesforbedring med SSD, så det anbefales absolutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...