Gå til innhold

Samsung galaxy tab 10,1- 8,9- 7,7? hjelp!


hvilket nettbrett?  

6 stemmer

  1. 1. Hva burde eg velge?

    • Samsung Galaxy tab 10,1
    • Samsung Galaxy tab 8,9
    • Samsung Galaxy tab 7,7


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

jeg er på utgikk etter nettbrett! har allerede bestemt meg for å velge Samsung.

 

jeg er veldig i stuss på hvilken jeg skal velge.

 

Samsung Galaxy tab 7,7

 

+

Super AMOLED plus skjerm = magiske farger!

metall! hever kvalitetsfølelsen

Micro SD slot(?)

Touch Wiz UX

rask

gode menyer og fargerike menyer

god på film

Honeycomb

god på batteri

vekten

LED lampe

-

Minste laget

kameraet på toppen (likte bedre at kameraet er på "langsiden" som på 10,1 og 8,9)

 

Samsung Galaxy tab 8,9

 

+

den perfekte størrelsen?

Touch wiz UX

gode og fargerike menyer

batteri

vekten

rask

kameraet på en god posisjon

LED lampe

vekten

-

plast

ikke super AMOLED selvom skjermen skal være god

ikke SD slot?

 

Samsung Galaxy tab 10,1

 

+

rask

vekt

LED lampe

bra plasering av kameraet

 

-

største laget?

ikke AMOLED

ikke SD slot?

ikke Touch Wiz?

 

Bruksområde: nettsurfing, spille, redigere dokumenter, se film. litt fett å vise frem til venner (er ungdomskule elev)

pris: har ingen betydnig i denne saken, men undertegnede trenger hjelp til størrelse på minne.

 

las question: kan jeg kjøpe denne i USA?

 

mvh

M.H

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle funker greit til nettsurfing, spill og film. Dersom du skal redigere ting så kjøper du en bærbar pc i 13.3 tommers størrelse. Kjøp en macbook air eller kommende ultrabooks med windows.

 

Personlig ville jeg valgt så liten som mulig da pcen brukes til nyttige ting. Nettbrettet mitt brukes bare av og til i sofaen til litt lett surfing og bitte grann skriving. Jeg vil anbefale så liten som mulig da man stort sett må holde den. De større nettbrettene er i min verden ikke så gunstig og jeg syns da det er bedre med en skjerm som står av seg selv slik som på en bærbar. Når det gjelder skriving så funker det helt fint å bruke to tomler og holde nettbrettet i portrett modus når man har lite nettbrettet. Hva som egner seg på større vet jeg ikke.

 

Konklusjon er 7,7 da denne er mest eksklusiv med best hardware og genial liten størrelse på.

Lenke til kommentar

selve pluggen på laderen er nok annen type men det er gjerne sånn usb overgang til en liten kloss så det er vel lett å få tak i europeisk sort. eventuelt kan du sikkert kjøpe overgang til selve støpseletet på en hvilken som helst flyplass for laderen går nok helt sikkert på 220v og 110v elelr hva det det nå er de har i usa. Jeg har nå hvertfall brukt mine ladere rundt om i hele verden.

det som er utslagsgivende for meg er at 7,7 tommeren er på en måte generasjon to av nettbrett fra samsung mens jeg vil kalle 10.1 og 8.9 for generasjon en. De større kjører den noe kjipere prosessoren tegra 2 mens 7,7 kjører den endel kjapperer exynos saken som både har langt høyere klokke frekvens og ikke minst langt rasker gpu. for meg hadde dette spilt inn endel på valget. om de har 3g får du google. 7.7 har sd slot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...