Gå til innhold

PCen min tatt for Port Scanning


Anbefalte innlegg

Fikk telefon fra EB i dag om at de har sperret internettet mitt fordi jeg er tatt i å port Scanne, noe jeg ikke har drevet med.

 

Jeg antar at jeg har fått en form for virus som gjør dette fra min pc. hvordan kan jeg ungå at pcen min gjør dette igjen? hva slags programmer kan jeg bruke for å forhindre at noen bruker min pc til å port scanne?

 

Er det vanlig at ISPer sperrer internettet ditt pga port scanning? det virker veldig drastisk å ikke informerer deg før de sperrer internettet når det faktisk ikke er noe du har gjort.

 

Begge pcene mine kjører AVG free i dag. Og jeg er generelt forsiktig med å laste ned ting jeg ikke vet hva er, dessuten får pcene gjevnlig en formatering, men fremdeles har jeg altså fått dette inn. noen som har noe kjenskap til denne problematikken ?

 

Kan routeren min være et problem? eller et sikkerhets hull? har Linksys WRT54GS nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

....

Er det vanlig at ISPer sperrer internettet ditt pga port scanning? det virker veldig drastisk å ikke informerer deg før de sperrer internettet når det faktisk ikke er noe du har gjort.

....

Siden det er snakk om portscanning fra din IP-adresse (en PC koblet til din internettkobling) er det naturlig å begense/stanse din internetttilgang.

Dette fordi denne type aktivitet benyttes til angrep på andre datamaskiner på nettet.

 

Hva du skal gjøre? Les annonseringer under Antivirus og datasikkerhet:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246

Lenke til kommentar

....

Er det vanlig at ISPer sperrer internettet ditt pga port scanning? det virker veldig drastisk å ikke informerer deg før de sperrer internettet når det faktisk ikke er noe du har gjort.

....

Siden det er snakk om portscanning fra din IP-adresse (en PC koblet til din internettkobling) er det naturlig å begense/stanse din internetttilgang.

Dette fordi denne type aktivitet benyttes til angrep på andre datamaskiner på nettet.

 

Hva du skal gjøre? Les annonseringer under Antivirus og datasikkerhet:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246

 

Er denne type aktivitet ulovlig? Jeg kan ikke finne noe som tilsier at dette er ulovlig, så mener det er et veldig radikalt tiltak for noe som ikke er ulovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...