Gå til innhold

BK: Playtime

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk Wasco - ja, vet at det er trangt... men jeg er ikke god nok enda til å fjerne SÅ mye rot som det var i det bildet i utgangspunktet. Selv om jeg jobbet nesten på pixelnivå, så ble det ikke noe bra. Og jeg er heller ikke så god på å endre bakgrunn helt ;(

Men man lærer underveis. ;o)))))

Skrevet

Situasjonen er jo veldig fin, liker godt bevegelse og positur på hunden sammen med blikket.

Mye av det som trekker ned kunne vært ungått før og under opptak - både bakgrunnen med sine forstyrrelser og det gjengrodde i ansiktet kan løses med en annen plassering av hund og fotograf. Tenk bakgrunn før bildet tas, og på din og hundens plassering i forhold til lyset. Årsaken til det gjengrodde her er at lyset kommer skrått imot slik at mye av det vi ser av hundens ansikt havner i skyggen. Den mørke pelsen er ikke helt enkel å ha med å gjøre heller, ta mange eksponeringer og plukk ut de beste. Tror også jeg ville fjernet halsbåndet før fotografering (om det er forsvarlig da).

Skrevet

Tjernshaugen - takk for det du sier. Dette var i en sånn situasjon at jeg bare knipser. Rekker ikke så godt å tenke bakgrunn og sted når man går på tur med bikkjene og har kamera rundt halsen ;o) Ikke godt å stille opp denne karen til et sånt bilde ;o) Og en gang i blandt så treffer man en innertier ;o))

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...