Gå til innhold

USB-Kjøleskap


USB-Kjøleskap  

8 stemmer

  1. 1. Ville du ha kjøpt dette USB-kjøleskapet?

    • Ja, det er noe jeg trenger.
    • Nei, det vil jeg ikke bruke penger på.


Anbefalte innlegg

Jeg og noen medelever har ungdomsbedrift på skolen våres.

 

Vi går Service og Samferdsel og har planer om å selge USB-Kjøleskap som man kan koble rett i pc'n og kjøle ned din snus og brus.

 

Det er ikke noe driverprogram til dette produktet så du kan bruke den over alt. Det er ganske lite og kan fraktes.

 

Vi har planer om å selge dette på markedet for 250,- NOK

 

Ville du betalt denne prisen? Kunne det vært dyrere eller billigere?

 

Kjøleskapet kjøler seg helt ned til 7 grader celsius.

post-229204-0-19445200-1316694418_thumb.jpg

post-229204-0-76370000-1316694424_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at det er noe å tjene på å selge ja.

Hvis fornuften seirer så tilsier den at dette kjøleskapet er totalt ubrukelig.

Mange tjener på å selge slikt, men dette er for enkelt og lite fengende.

 

Ulemper :

-lite plass inni ti å være nyttig.

-dårlig kjølekapasitet

-Varmere PC.

-tungvin å ha med.

 

Kan love deg at hvis du setter inn en brus som holder 20+C så tar det timeshvis hvis det i det heletatt klarer å kjøle den ned til en akseptabel temp. i normal omgivelsestempratur.

 

Av alle USB gadgets så må dette være nærmest bunnnotering.

 

OBS! Den koster ca 100,- NOK hos D.Ex.

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar

Her er mine tanker om det:

 

- Det er for lite til å kjøle ned brus effektivt. Å måtte fylle på det med ny boks hver gang du drikker en er for mye stress. Det kan heller ikke ta flasker - og bokser er tross alt relativt dyrt (desverre).

 

- Et kjøleskap drevet på USB er rett og slett ikke særlig praktisk i mine øyne siden det krever at en maskin står på hele tiden for å gi den strøm. Det er et stort minus IMO. Det finnes jo batterieleiminatorer til USB enheter så du kunne koble den rett på strømnettet, men det blir en ekstrakostnad.

 

- Veldig lignende modeller selges overalt på nettet for lave priser

http://www.dealextreme.com/p/usb-mini-cooling-fridge-7340

Enda billige om du leter litt på ebay:

http://www.ebay.com/itm/Mini-USB-PC-Fridge-Refrigerator-Drink-Cans-Food-Cooler-/270564966257?pt=Refrigerators&hash=item3efeedbf71

Det er vanskelig å begrunne hvorfor man skulle betale mer for denne. Prisen er ikke unormalt høy for hva jeg kunne sett for meg for en norsk pris vel og merke, men jeg ser ikke helt fordelen med å kjøpe noe såpass billig fra norge om du får det mye billigere på nett. Dette er tross alt for billige greier til at det er verdt å stresse med returer og denslags.

 

Jeg ville ikke kjøpt den - men dette er jo et typisk impuls-kjøp gjenstand og jeg er det rake motsatte av en impuls-kjøper, så det er ikke umulig at det er et market for det likevel. Spørsmålet er vel hvordan du selger den. Den kunne sikkert selge i en fysisk butikk der folk kan se den og si "kult - jeg tar med en sånn". Jeg tror de som både mener å ha et behov for noe slikt og samtidig kjøper på nett fort vil kjøpe den på ebay eller DX eller tilsvarende.

 

Håper det gav noe nyttig feedback.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Hadde det vert plass til 4stk bokser, og kjølingen var GOD (dvs; få colaen ned til deilig kald temperatur) - så hadde eg gjerne kjøpt ein slik - gjerne til 400-500 kroner :) No problemo!

 

Men om det kun er plass til 1stk boks...så er poenget borte.

 

USB-tilkoblingen er helt grei for min del. Et sånnt skap ved siden av skjermen (men PLASS TIL MINST 4 bokser) - hadde vert perfekt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...