Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

NY PC - BSOD, Instalasjons Problemer, og mer.


Anbefalte innlegg

Hei, først vil jeg takke alle som tar seg tid til å sette seg inn i problemet mitt og hjelper meg!

 

Kjøpt nye PC for 2 uker siden med dette Hardwaret

 

RAM:

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10600 1333MHZ (2X2GB)

 

Hovedkort/HK:

https://prisguiden.no/produkt/asus-m4a87tdusb3-126580

 

CPU:

https://prisguiden.no/produkt/amd-phenom-ii-x4-955-black-edition-110664

 

Harddrive/HDD:

http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=162515

 

Skjremkort/GPU:

http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-4000/hd-4890/Pages/ati-radeon-hd-4890-overview.aspx

 

PSU:

http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6658

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Probleme jeg har hatt er som følger:

 

* Problemer med instalasjon av windows 7 (XP/ubuntu var lettere å få installert) men etter litt frem og tilbake med CD spillere og CDer fikk jeg installert Win 7 ultimate 64bit.

 

* Mange bluescreens (skal legge ved noen dump filer når jeg finner ut av hvordan jeg gjør det). Offtest under spilling, men kan skje når som helst.

 

* Problemer med å få installert programmer.

 

* Under booting står dette i et halv sekund: ""Detecting Drives; Done; No Drives Found"

 

* "reader_sl.exe - Entry Point Not Found" - The procedure entry point

RtNrdllName could not be located in the dynamic link libary ntdll.dll. Sto det på skjermen nylig. dette har bare skjedd en gang og tror ikke dette er et stor problem.

 

* World of Warcraft crasher: Fatal ERROR #134.

 

* Windows uppdate får ikke installert "Security Update for .NET Framework 3.5.1 on Windows 7 and...

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Dette har jeg prøvd:

 

* Oppdatert drivere, HK Bios.

 

* Kjørt memtest: får errors, har kjørt RAM brikkene hver for seg, sammen, you name it :). (Support mente at det var veldig skjeldent feil med begge brikkene, derfor lå kanskje feilen hos hovedkortet)

 

* Kjørt SeaTools for å sjekke HDD. så ikke ut til å være noe galt med den.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Skal prøve:

 

* Sette RAMen inn i PCen til en venn og se om MEMTEST finner noen problemer da og.

 

 

 

 

Så er det det noen sjanse for at dette kan fikses uten å måtte sende tilbake deler tror dere?

Endret av Jakobmv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk hvor mye spenning ram-brikkene får i bios. Etter hva jeg kan se på spec så skal de fungere på 1,5v. Forsøk evt å sette denne litt høyere for på se om dette løser problemet. Er resten av minne-timings satt riktig i bios ?

 

I bios står dette:

DRAM Timing Configuration

 

DRAM CAS# Latency 9[auto]

DRAM RAS# to CAS# Delay 9[auto]

DRAM RAS# to Pre time 9[auto]

DRAM RAS# ACI Time 24[auto]

DRAM READ to PRE Time 5[auto]

DRAM Row Cycle time 34[auto]

DRAM WRITE Recovery time 10[auto]

DRAM RAS# to RAS# Delay 5[auto]

 

DRAM READ to WRITE Delay 8[auto]

DRAM WRITE to READ Delay(DD) 2[auto]

DRAM WRITE to READ Delay(SD) 5[auto]

DRAM WRITE to WRITE Timing 4[auto]

DRAM READ to READ Timing 4[auto]

DRAM REF Cycle Time 160[auto]

DRAM Reafresh Rate 7.8[Auto]

DRAM Command Rate 1T[Auto]

 

 

-----------------------------------------------------

DRAM Voltage [Auto] Min = 1.2000V

Max = 2.2000V

Interval = 0.0062V

Standard = 1.5000V

+/- : Raise/Reduce

 

Når jeg går på DRAM Voltage og trykker + starter den på 1.2000V, Er det denne jeg skal øke til over 1.5000V? hvor mye over?

Lenke til kommentar

Jeg tipper du ikke har patchet Win 7 til SP1, flere av feilene du har et typiske for en upatchet Win 7 maskin.

 

I sytem info (windows+break) står det:

 

Windows edition_________________

 

Windows 7 Ultimate

Copyright bla bla bla

Service Pack 1

 

 

 

windows 7 cden jeg har installert ble ikke "valid". Bruker en developers issue/ activated jeg fikk fra onkelen min. Skal få en ny CD som fungerer og blir valid. Kan dette hjelpe? Skal jeg kanskje på ubuntu og se om det løser problemene?

Lenke til kommentar

Ubuntu funker nok helt prima men det løser jo ingenting. Hvis du har shady versjon av Win 7 så skal du ikke se bort fra at det kan ha noe med saken å gjøre.

 

mmm, vi får se om noen av problemene går bort når jeg får ny CD.

 

Vet du hva jeg burde gjøre i BIOS? Lest en del steder at problemer med dette HK kan fikses i BIOS settings, men har ikke veldig mye peiling på hva jeg skal jsutere, og hvor mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...