Gå til innhold

Nye hodetelefoner, hva anbefaler du, Behringer?


Anbefalte innlegg

Dette blir jo uansett oppveininger, spørs hvor viktig det er at den ikke lekker/blokkerer lyd, og det kan jo hend BD har klart å produsere en mirkaletelefon som slår alt annet i prisklassen, anbefaler deg bare å prøve.

 

Problemet mitt er at eg er busett slik at det er vanskeleg å få prøvd fyrst. :cry:

Difor spør eg om råd frå alle dekan! :)

 

Men jeg har en følelse av at de ikke er noe for deg, siden du ikke vil ha lyd ut...De kan til tider høres i omgivelsene, men bedre bass skal man lete lenge etter (IMHO)

 

Nei, det blir nok ikkje så aktuelt då...

 

Sennheiser sin Evolution serie er helt fantastisk. Om det er lydkvalitet du er ute etter :wink:

 

Hei Josh

Sennheiser har også ein Studio-serie ser eg, har du vert borit nokon av dei?

 

Jeg har alltid vært meget interressert i best mulig ld, og har dermed gjennom de siste årene kjøpt en rekke hodetelefoner fra koss, sony, og også et sett fra beyerdynamic: Beyerdynamic DT 511. Den ser helt lik ut som DT 990, og jeg tror det bare er små forandringer som er gjort fra mellom de to. Kjøpte mine for 1900-2000 kroner for 4 eller 5 år siden, og de er uten tvil de beste jeg har prøvd noen sinne (det burde de jo også være til en så grusom pris). De er bare helt geniale.

 

Jeg skal ikke påberope meg å være noen professionell kritiker, men jeg har testet en rekke hodetelefoner, og har vært utrolig fornøyd med DT 511 ihvertfall. Og DT 990 kan jo umulig være dårligere, når den er det nye flaggskipet.

 

Koss The Plug er best på bussen, PortaPro best på gaten, men Beyerdynamic er definitivt best når lyden er viktigere enn underholdningsfaktoren.

 

Har ikke testet Behringer-hodetelefonene, og kommer neppe til å gjøre det. Jeg har funnet hodetelefonen for meg :smile:

 

Hei Noiria!

Takker for ditt grundige innspill. Må nok inrømme at det er nok Beyerdynamic eller AKG som er mest aktuell. Lurer jo også litt på Behringer for dei har overaska meg før på andre produkt. Skjønner at det umulig kan vere like bra som Beyerdynamic, men det er klart at dersom det er f.eks. 80 - 90% av Beyerdynamic så kan det jo vere interessant.

 

-Green-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne threaden viser vel til fulle det at god lyd er en subjektiv sak... Gå til en butikk som selger slikt utstyr, ta med deg noe musikk du liker og be om å få høre på de selv. Så velger du de DU liker best. Folk kan anbefale i det vide og det brede her, men jeg ville uansett ikke kjøpt høretelefoner i den prisklassen uten å ha testet de først...

 

EDIT: Du svarte vel egentlig på denne mens jeg skrev. :p

Lenke til kommentar
men jeg ville uansett ikke kjøpt høretelefoner i den prisklassen uten å ha testet de først...

 

I utgangspunktet einig med deg, men:

Problemet mitt er at eg er busett slik at det er vanskeleg å få prøvd fyrst. :cry:

 

Med andre ord; ingen butikk her som har noko utvalg å snakke om...

Lenke til kommentar
Green: ser du bor i kristiansund.

Mine AKG var kjøpt der...På musikkhuset that is...Jeg fikk forresten 700 i avslag (betalte 1000), men du må nok ha gode kontakter for å greie det. Stikk innom og se hva de har.

 

Ok skal sjekke det. Skal også sjekke om Contronic har Behringer-settet. Dei har jo ein god del andre Behringer-ting...

 

Off-topic: Bur du i Kr.sund eller omeng?

Lenke til kommentar

Hei Green!

 

Jeg har nylig kjøpt meg Behringer HSP3000 pga. litt stram lommebok. Sammenlignet dem med BeyerDynamic DT100 og en annen model fra BeyerDynamic, (husker ikke hvilken og fant den ikke på nettet.)

 

Fordelen med Behringer sine er at de har veldig masse bass, noe som er praktisk i en opptakssituasjon der kompet er veldig bass-basert. De lekker ikke veldig mye lyd, men nok til at det var plagsomt på opptak der jeg hadde kjørt gainen på kondis-mikken nesten på fullt.

 

Jeg vil nok måtte råde deg til å holde deg langt unna DT990 Pro men heller gå for DT770 Pro eller DT100. DT770 Pro lekker 2db(A) mindre lyd enn DT100 pluss at den ser ut til å ha bedre bass-respons DT100, mens DT990 Pro er åpne og derfor ikke egnet. Behringer sine er såpass billige at jeg syns du kan kjøpe dem i tillegg. De er f.eks. fine å sjekke mikser på, og det er alltid praktisk å ha flere enn et headset i et studioopsett.

 

Håper det hjalp litt.

Lenke til kommentar
Hei Green!

 

Jeg har nylig kjøpt meg Behringer HSP3000 pga. litt stram lommebok. Sammenlignet dem med BeyerDynamic DT100 og en annen model fra BeyerDynamic, (husker ikke hvilken og fant den ikke på nettet.)

 

Fordelen med Behringer sine er at de har veldig masse bass, noe som er praktisk i en opptakssituasjon der kompet er veldig bass-basert. De lekker ikke veldig mye lyd, men nok til at det var plagsomt på opptak der jeg hadde kjørt gainen på kondis-mikken nesten på fullt.

 

Jeg vil nok måtte råde deg til å holde deg langt unna DT990 Pro men heller gå for DT770 Pro eller DT100. DT770 Pro lekker 2db(A) mindre lyd enn DT100 pluss at den ser ut til å ha bedre bass-respons DT100, mens DT990 Pro er åpne og derfor ikke egnet. Behringer sine er såpass billige at jeg syns du kan kjøpe dem i tillegg. De er f.eks. fine å sjekke mikser på, og det er alltid praktisk å ha flere enn et headset i et studioopsett.

 

Håper det hjalp litt.

 

Hei!

Tusen takk for din tilbakemelding. Idag var eg å lånte Behringer-settet. Viste seg at det var ein butikk som hadde det her i Kr.sund. Det er jo enormt billig behringer-settet. Sett i forhold til pris så får ein veldig mye for 300,- hjå Behringer. Veldig mye. Har prøvd sett som har vert betydleg dyrere og dårlegare!

 

Når det er sagt; Behringer-settet var heilt greit. Sammenligna med eit eldre halvegs-defekt Denon-hodetelefon (AH-D750), + stereo-anlegget (sjølv om det ikkje blir rettferdig). Til sammenligning så låt Behringer veldig bra, men den mangla faktisk litt i bunn (ikkje mye, men litt). Det var også for lite mellomtone i Behringer. Når eg sammenligna med mitt gamle Denon-sett (som for all del IKKJE er det beste som finst) så var Denon settet litt meir open i klangen. Det låt litt "friskere" enn Behringer. Vanskelig å forklare sjølvsagd.

 

Lurer likevel på kanskje å kjøpe Behringer, for dei er veldig billige, og ein får veldig mykje for pengane....(tenker på dette no) :roll:

 

Så eit spørsmål. Du skriv:

Jeg vil nok måtte råde deg til å holde deg langt unna DT990 Pro men heller gå for DT770 Pro eller DT100.

Skjønner dette med lekasje, men 2 spm. i den forbindelse:

 

-Dersom DT990 Pro har mye lekasje, då er det vel merkeleg at dei kalle det studio-sett? Kva er derfinisjonen på studio-sett og ikkje i den sammenhengen då?

 

-Har du høyrt noko negativt om lyden på DT990 Pro, eller er det berre lekasjen det dreier seg om?

 

Takker for dine svar!

 

-Green-

Lenke til kommentar

Beklager at svaret kom så sent, jobber litt rart og mye nå om dagen...

 

Har hentet infoen fra BeyerDynamic sin hjemmeside, og spec´n på både DT 770 Pro og DT 990 Pro så meget bra ut. Eneste forskjellen utenom at 990 Pro er åpen, er at den veier 20 gram mindre en DT 770 Pro.

 

Ellers vil jeg nevne DT 100 som et alternativ selv om disse ser dårligere ut på papiret. Grunnen er at de har utskiftbare deler, men om det er noe å vurdere etter for din del er en annen sak. Personlig er jeg veldig glad i den løsningen.

 

Jeg vil tro at definisjonen på et studioheadset er at frekvensgangen skal være så rett som mulig på samme måte som med studiohøytalere. Lydteknikere/lyddesignere/filmklippere vil nok ha større nytte av åpne headset i.o.m. at man får bedre lyd for mindre penger som det tidligere ble påpekt her i tråden.

 

Men har du kjøpt deg headset enda?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Beklager at svaret kom så sent, jobber litt rart og mye nå om dagen...

 

No problemo...

 

Har hentet infoen fra BeyerDynamic sin hjemmeside, og spec´n på både DT 770 Pro og DT 990 Pro så meget bra ut. Eneste forskjellen utenom at 990 Pro er åpen, er at den veier 20 gram mindre en DT 770 Pro.

 

Ellers vil jeg nevne DT 100 som et alternativ selv om disse ser dårligere ut på papiret. Grunnen er at de har utskiftbare deler, men om det er noe å vurdere etter for din del er en annen sak. Personlig er jeg veldig glad i den løsningen.

 

Jeg vil tro at definisjonen på et studioheadset er at frekvensgangen skal være så rett som mulig på samme måte som med studiohøytalere. Lydteknikere/lyddesignere/filmklippere vil nok ha større nytte av åpne headset i.o.m. at man får bedre lyd for mindre penger som det tidligere ble påpekt her i tråden.

 

Men har du kjøpt deg headset enda?

 

Har ikkje kjøpt meg headset endå, nei. Ser veldig i lommeboka om dagen. Trur eg går for Bayerdynamic sin DT 770 Pro, men at eg må vente 2 mnd. :cry:

 

Derfor kjem eg truleg til å kjøpe Behringer sitt sett i vente på å få nok "cash" til Bayerdynamic...

 

Ikkje heilt bestemt meg enno, skal rekne eit par gonger til... :roll:

 

Skal komme med tilbakemelding på kva det blir!!!! :woot:

 

-Green-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...