Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Har noen gravd over fiberen igjen? Ingen kontakt med utenlandske sider


Anbefalte innlegg

Kommer plutselig ikke inn på noen utenlandske sider. Startet for ca 30 min siden, satt bare og idlet i Eve Online og surfet litt.

 

Får ikke noe svar når jeg pinger google sin dns 8.8.8.8. Ping klarer ikke å gjøre noe dns-oppslag på slike sider heller (testet flere, bl.a. google.com). Men alle norske adresser funker fint.

 

Har tatt reboot av både ruter og pc. Har nett fra NextGenTel. Lenge siden det har vært noe tull med dem nå. Merkelig nok er også hjemmesidene deres nede, får server error når jeg går inn der.

 

Noen andre som merker noe til dette?

Endret av Stylpe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge noen jeg sitter på skype med, så er det pga NGT sin DNS. Hadde vært kjekt om noen som ikke har NGT kan sjekke NGT sine facebooksider og se om noen har kommet fram til en løsning eller at de evt. har skrevet noe selv? Plagsomt og bæsjetreigt å kun surfe norske sider...

 

De ligger og sover og drømmer sine søteste drømmer med god samvittighet.

Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet med mobilnet "netcom" her mens canal digital har vert helt offline i kveld/natt.

Fikk kontakt med utenlandske sider samtidig som nettet fra CD kom på igjen.

Årsaken til at nettet var nede her i området er at det har vert strømbrudd i nesten hele Nordland. Er vel ikke umulig at NGT problemene har sammenheng med det.

Endret av JonVP
Lenke til kommentar

I følge noen jeg sitter på skype med, så er det pga NGT sin DNS. Hadde vært kjekt om noen som ikke har NGT kan sjekke NGT sine facebooksider og se om noen har kommet fram til en løsning eller at de evt. har skrevet noe selv? Plagsomt og bæsjetreigt å kun surfe norske sider...

De har ikke skrivd noe angående dette på facebook så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar

Sider fra Norge og Sverige er det ingen problemer med å koble opp mot, og det går raskt også vel og merke. Ingenting ellers ser det ut til. Hadde en stund kontakt med YouTube og fikk kjørt video uten at det latet til å være noe feil, så forsvant det igjen. Mulig at det har noe med strømbruddet i Nordland å gjøre og ikke noe annet enn å vente på at de får oss koblet opp mot utlandet igjen, og det blir vel ikke før imorgen tidlig en gang.

 

La også merke til at selve hjemmesiden til NextGenTel hadde server-problemer før opp mot en halvtimes tid siden, men det har rettet seg også i ettertid. Får finne min underholdning på TV i natt antar jeg. Og jeg som hadde så lyst til å spille litt Guild Wars.

 

PS: Må også si at det er ytterst sjeldent jeg har noe problemer med NGT (uten å holde telling, så er det vel 2-4 ganger at jeg har vært uten nett i en periode på 9 år, og da i mindre enn en dag), så at det skjer en feil en sjelden gang (i mitt tilfelle) får jeg vel kunne leve med uten at jeg blir for irritert på de. Skulle vært interessant å vite om dette påvirker utenlands tilkoblinger for flere leverandører enn kun NGT.

Endret av NVaage
Lenke til kommentar

Da var det visst ikke bare meg som hadde dette problemet.. Men jeg må si jeg er lettet over å ha funnet problemet etter ca. 2 timer med febrilsk rebooting osv. av alt som kan ha vært påvirket. Sykt skuffende av nextgentel! Regner vel med et oppslag i morgen om at ei rotte sto bak eller lignende..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...