Gå til innhold

Videoredigering & gaming / 10-11K / stillegående


Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk,

 

Det er lenge siden jeg sist kastet sammen en pc da jeg har holdt meg til bærbare de siste årene. Derfor er jeg noe rusten på komponentvalg. Har plukket meg en liten liste med godsaker som jeg vurderer til en maskin beregnet på HD videoredigering, HD video avspilling og gaming. Jeg er ikke spesielt glad i støyende maskiner. Jeg har lagringsdisker liggende som skal i RAID oppsett, derfor er det kun en SSD i listen. Sjekk handlelisten her:

 

 

http://prisguide.tek.no/liste/127471

 

 

Fractal Design Define R3 Titanium Grey

Cooler Master Silent Pro M600

Asus P8Z68-V PRO

Corsair Vengeance DDR3-1600 12 GB (3x4GB)

Intel Core i5 2500K

Corsair H100

Asus GeForce GTX 570 DCII 1280 MB

Intel 510 Series SSD 120GB

 

Jeg har også vurdert Cooler Master sitt Sniper eller HAF X kabinetter. Er disse ok?

 

Tilbakemeldinger er velkomne!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, du må ha tokanals ram, altså 2x4GB, 2x8GB eller 4x4GB f.eks. For det andre, til videoredigering bør du ha i7-2600k for mye mer ytelse. Når det gjelder gaming er forskjellen mellom i5 og i7 tilnærmet lik null, men hyperthreading har mye å si for rendring/koding av video.

 

Ellers er kabinettet flott, samme med hk og skjermkort.

 

SSD-en du har valgt er etter min mening dyr og gir lite for pengene i tillegg til halvslappe hastigheter. Her ville jeg heller gått for en OCZ Vertex 3 120GB til 1599kr med teoretiske hastigheter på 550/500.

Endret av phlake
Lenke til kommentar

Bra saker phlake, takk for svar. Jeg var ikke klar over disse faktorene rundt cpu og ram. Har endret handlelisten med dine anbefalinger slik:

 

 

http://prisguide.tek.no/liste/127471

 

 

Fractal Design Define R3 Titanium Grey

Cooler Master Silent Pro M600

Asus P8Z68-V PRO

Corsair Vengeance DDR3-1600 16 GB (4x4GB)

Intel Core i7 2600K

Corsair H100

Asus GeForce GTX 570 DCII 1280 MB

OCZ Vertex 3 120GB 2.5-tommer

 

Et par spørsmål som gjenstår:

- Jeg mener å ha lest om problemer med OCZ SSD disker. Noe med bluscreen etc. Gjelder det denne Vertex 3 disken?

- Jeg ser at mange velger Corsair power disse dager. Er de bedre/stillere enn Cooler Master sine?

- Er det noen som har testet Corsair H100 vannkjøling i Define R3 kabinettet?

- Erfaringer med Cooler Master sine kabinetter, også i forhold til H100 kjøling. (Storm Sniper Black Edition & HAF X Big Tower Sort)

 

-S-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...