Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Betennelse i mellomgulvet?


Simpfan

Anbefalte innlegg

Var hos legen idag og han kjente godt på mellomgulvet mitt. Han trykket mye og sa jeg hadde mye væske i dette området. Jeg har hver eneste dag i siste uka hatt så intense plager i brystet at jeg kan kjønne hva han mente. Kjennes ut som et skikkelig trykk inni der. Jeg tok crp, og den var på 45, som er høyt. han trodde jeg kunne ha fått betennelse og kansje magesår. han nevnte et rart navn på det han trodde det var, men husker ikke hva det var. Et rart navn var det i allefall. Han nevnte også at den måtte behandles med kansje noe som man måtte brenne. Hvordan gjøres det og hva er det han mener? Hvis crp øker i løpet av ondsg (skal ta ny crp da) så må det behandles. Hva behandles det med da? Må jeg på sykehus?

 

Jeg spiser max dose på Nexium, tar zantac og samarin uten effekt. Har reflux og irritabel tarm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var hos legen idag, fikk Pepcidin 20mg morgen og kveld for å lindre symptomene. CRP var gått ned til normalt. Henvist til gastroskopi, siden det var over 2 år siden sist. Legen nevnte ett eller annet H polyori, det kunne være det. Hvis det er det, hva gjøres da? kan det behandles raskt og effektiv? Må jeg på sykehus? Vil helst være hjemme. Hadde også positivt utslag på blod i avføring. Hva gjøres med det?

Lenke til kommentar

Har fått gastroskopi neste uke, det er mistenkt noe blødning sidne jeg har blod i avføring på hemofec. Hvis det er blødende magesår, hvordan behandles dette? Hva kan jeg spise for å holde dette i sjakk nå, og vil jeg bli helt frisk? Det er også mistenkt Crohns sykdom i magen også, siden dette henger sammen med symptomer på crohn. Har hatt en Ulcerøs Kolitt diagnose før, men blitt tatt tilbake siden siste koloskopi var normal.

Lenke til kommentar

Dette er spørsmål du helst bør spørre legen din om da det er han som har kjennskap til tilstanden din.

 

Uansett så høres det ut som du har et sporadisk blødende magesår. H. pylori er en bakterie som øker syreproduksjonen og hemmer slimhinnebeskyttelsen i magen din. Dette gjør at du mye lettere kan få magesår. Behandlingen for bakterien er spesielle antibiotika over en lengre periode og ny kontroll når behandlingen er over. Er magesåret ukomplisert trengs ikke en sykehusinnleggelse. Det du må passe på er å ikke stresse for mye, samt å kutte ned på spesielt sure og sterke ting. Dropp kaffe, sterk chili og brennevin. Du vil kunne bli helt frisk av bakteriene og magesåret, men om du har Crohns/Ulcerøs kolitt er dette kroniske diagnoser som man har hele livet, men som man med god behandling kan holde i sjakk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...