Gå til innhold

da var det tid for vannkjøling


Anbefalte innlegg

Hei. Da var det på tide å tenke på innkjøp av vannkjøling til min kommende pc (bf3 upgrade:D)

 

jeg har tenkt å kjøre gtc 570 sli zotac amp! og en 2600k (overklokk er ikke et must, mest for stillhet og for gøy:P)

kabinett : 800d.

psu: corsair hx 1000w

blir 16 gb corsair vengance ram

og z68 v-pro hk tenker jeg.

 

har tenkt å kjøre alt i en loop, med 1 radiator og 1 pumpe.

 

så det jeg lurer på er om dette er et greit oppsett.

vannkjølinga er i vedlegget.

 

post-65103-0-53456800-1316121010_thumb.jpg

 

jeg har tatt med et par compression nipler for mye, for jeg er litt usikker på hvor jeg skal ha kablene.

 

skal også ha med ett y-ledd under pumpen til drain, med en lockventil og stopper. for lettvint tømming av system, men er ikke med i oppsettet her.

shroud og monteringssett skal også med, for skjuling av top vifter.

 

så da lurer jeg også på om det er no vits å kjøpe en sånn sølv sak å ha i vannet for dreping av bakterier, eller vil det holde med behandlet vann.

 

burde jeg gå for sterkere vifter med viftestyring just in chase?

 

kom gjerne med forslag;)

 

tenkte å kjøre i pushpull 6 vifter, med sug fra innsiden og ut. (med tanke på at jeg ikke vil ha varmluft inn i pc'en)

 

rekkefølgen er jeg litt usikker på, men har hørt at det utgjør liten forskjell.

men GPU'er eller CPU først?

 

på forhånd takk for svar:)

Endret av Abuser1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så da lurer jeg også på om det er no vits å kjøpe en sånn sølv sak å ha i vannet for dreping av bakterier, eller vil det holde med behandlet vann.

Tja, du har ikke lagt med noe behandlet vann i den handlekurven såvidt jeg kan se. Men nei, skal du kjøre noe premikset så trenger du ikke sølv.

 

burde jeg gå for sterkere vifter med viftestyring just in chase?

Det spørs litt på din egen bruk. Jeg kjører GPU+CPU på 3x800RPM, men jeg overklokker ikke og bryr meg ikke om temperaturen er høy, så lenge den er akseptabel. Jeg bryr meg mer om støy. Jeg kjører heller ikke push/pull, men det gir deg ikke så høy ytelsesøkning som du tror, tenker jeg.

 

rekkefølgen er jeg litt usikker på, men har hørt at det utgjør liten forskjell.

men GPU'er eller CPU først?

Rekkefølgen betyr nesten ingenting, jeg anbefaler deg at du leser minst mulig om dette og monterer ting akkurat slik du vil ha dem selv. Slik du mener det ser best ut.

 

Ellers må jeg si jeg er imponert over handlekurven, det ser ut som du har tatt deg god tid og lært deg opp skikkelig før du satte i gang.

 

Også dette med dreneringsporten, det er bra saker.

 

En ting jeg ikke forstår er vanntanken. Jeg synes bare den ser helt fæl ut :p

Uansett, du vet at aquatuning selger nippler i pakker på 8 og mere? Kjøper du en sånn pakke så sparer du ganske mye, om jeg husker rett.

 

Hvorfor har du noen kompakte nippler og noen vanlige? Vet du at det blir liten plass?

 

Husk at du trenger andre ting også, slik som:

* skruer til montering

* kabel for å koble viftene isammen (om du da ikke har 6 innganger for vifter på hovedkortet, som jeg tviler på)

* monteringsbrakett for pumpen, med mindre du har tenkt å bare feste den via EK-toppen (den har monteringshull på siden, slik at den kan skrus fast i veggen f.eks.) - søk på "shoggy sandwich"

* SLI-bru (eller du kan jo bare bruke nippler + rør, men det er mere arbeid enn det høres ut som)

Lenke til kommentar

ja, du har kanskje rett ang. tanken, saken var egentlig den at etter det jeg har lest så er skiller den inn og ut vannet bedre, slik at den ikke drar med seg luftbobler.

 

eventuelt kunne jeg tenke meg en rund tank bare til å sette på toppen av pumpa.

men må vel da sikkert ha no for form for antityphooon? eller er det med luftbobler en myte?

 

ja, compact er kanksje ikke vits i nei:P (var egentlig bare i tilfelle det passet bedre med de enn med 45 graders på cpu klossen)

 

og sli kobling er nok ikke dumt nei. burde jeg gå for en av disse digre klossene, eller bare for en enkel kobling som kan forlenges litt?

 

Den shoggy sandwich'en var ikke dum. må vel ha en slik en og:P

 

 

blir nok behandlet vann da tenker jeg, men det tar jeg fra netshop, da jeg ikke fant no ready to use vann på aqua. orker ikke styre med blandinger og slikt.

 

ja takk for svar;)

 

bestiller det vel så fort som mulig tenker jeg, bare bestemme meg litt mer for tank, og eventuell viftestyring;)

Lenke til kommentar

da var delene bestilt:)

 

endte opp med dette:

post-65103-0-02969000-1316171255_thumb.png

post-65103-0-62486200-1316171272_thumb.jpg

 

 

så er det noe dere synes jeg mangler, så si ifra, siden de ikke får sendt den før 28, da de siste varene kommer inn da.

 

vet at vann ikke er med, men det tar jeg fra netshop.

 

tok også med en bay tank isteden, medpumpe montering, så slipper jeg å tenke på hvor jeg skal montere pumpa og tanken.

gleder meg som en unge!:D

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut :)

Skal du montere radiatoren bak kabinettet? Du må vel kanskje det om du skal ha vifter på begge sidene + shroud, men 800D skal ha god plass inni også.

 

Husk at den Koolance SLI VID-koblingen bare fungerer om du har kortene med 1 spor imellom, har du dem lengre ifra så må du kjøpe den lengre versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...