Gå til innhold

[Android] - HTC Sense, hvorfor registrere mobnummer?


simson

Anbefalte innlegg

Har en HTC Desire S, men har foreløpig ikke registrert meg på HTC Sense.

 

Grunnen er at de krever mobilnummeret for at jeg skal få tilgang til det. Jeg oppgir (av prinsipp) så godt som aldri mobilnummeret mitt på nettsider, kommersielle tjenester som krever registrering, også.

 

To spørsmål:

- Hvorfor er dette nødvendig, og ikke tilstrekkelig med kun mailadresse?

- Hva går jeg ev. glipp av ved ikke å registrere meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke BeGj er helt klar over hva HTC Sense er i denne sammenhengen. Grunnen til at registeringen krever mobilnummeret ditt, er pga HTC Sense sin sporingsfunksjon av mobilen. F.eks hvis du mister den, kan du gå på nettet og finne ut hvor mobilen befinner seg. Du kan også ta backup av kontakter og meldinger. Mange nyttige funkskjoner, men ingen nødvendighet. Andre apps kan erstatter flere av funksjonene. Uansett vil jeg tro av å registere mobilnummeret hos HTC er helt safe.

 

http://www.htcsense.com

Lenke til kommentar

Finnes mange bedre program, men hvis du er så lat så er det ingen som stopper deg.

Personlig bukte jeg disse «bedre» programene tidligere, men etter at jeg la inn ny ROM som gav meg tilgang til HTC-sense skiftet jeg umiddelbart. Årsaken er ganske enkelt at HTC er et stort fint ikkedøgnfluefirma å forholde seg til. Jeg kan dermed være sikker på at:

1) De ikke finner på noe snusk. Og om de finner på noe snusk, så blir det garantert oppdaget, og de får smekk på fingrene.

2) De kommer ikke til å stille forsvinne over natten når pengesekken går tom.

3) Den dagen jeg faktisk skulle få behov for å bruke tjenesten, så husker jeg til hvilken nettside jeg må gå.

 

Forøvrig så fremstår ikke argumentene særlig sterke når du kaller andre brukere av forumet «late» fordi de ikke er enige med deg.

Lenke til kommentar

Forøvrig så fremstår ikke argumentene særlig sterke når du kaller andre brukere av forumet «late» fordi de ikke er enige med deg.

Beklager men så vidt jeg forstår det er min mening delt blant et stort flertall av befolkningen og trodde det var soleklart. Var heller ikke ment som et argument (det med at de var lat). Alle kan ha sin egen mening og har rett til å gjøre som de vil forøvrig, jeg hindrer ingen.

:whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...