Gå til innhold

vannblokk til gtx 570 twinfrozr iii


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har tenkt på å skaffe meg vannkjøling til både cpu og gpu(s).

Det jeg først hadde i tankene var MSI GeForce GTX 570 1280MB PhysX Twin Frozr III PE. i SLI

problemet mitt er bare at jeg finner ingen heldekkende kjøleblokk til den.

Finner heller ingen stock gtx 570 med blokk i norske butikker.

så da begynner jeg heller å lure på om jeg heller skal gå for en gtx 590 isteden, de er det lettere å finne blokk til, samt det finnes kort med stock blokk i nettbutikker.

 

skal jeg ha gtx 570, vil jeg gjerne ha en med litt futt i, rundt 800+

tenkte også å kjøre dette i en loop. pumpe vil bli en 655 tenker jeg. og 360 rad.

 

 

så vil dere annbefale gtx570 SLI uten oc, (da finner jeg blokker) eventuelt 590?

er forberedelse til BF3 btw;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, har sett på den, men vil ha enten sli eller 590.

siden 2x 570 er ganske mye bedre enn 580 alene, det samme er 590.

580 hydrokopper i sli hadde jo vært det konge, men budsjettet strekker ikke så langt.

har 15k å bruke på vannkjøling( ca 5k) + pc (trenger bare cpu, hk, ram og gpu. ca 10k)

Lenke til kommentar

Jeg tror helt ærlig at 590 blit litt overkill og den er ganske vanskelig å få tak i. Gå på coolingconfigurator.com og søk på skjermkortene dine, da får du en liste over passene blokker. Har ingen problemer med å bestille fra utlandet, så du kunne kanskje gitt det en sjanse. Aquatuning.no har rask frakt, greie priser og du betaler skatt/moms/toll når du sjekker ut. Fikk mine deler etter 4-5 dager :)

Lenke til kommentar

Husk at ofte så passer 580-blokkene til 570 også, og EK har blokk til Asus DirectCU II-kortene (570+580) som passer på begge.

 

Du må nesten finne ut hvilke kort du vil ha, og så finne vannblokk etterpå - det bør ikke være så vanskelig.

 

Twin Frozr-serien har ikke heldekkendes vannblokk. Det var en kar som laget et par stykker for en måneds tid siden på bestilling, men de endte opp med en kost på .. $300 kanskje? Jeg husker ikke helt :)

Lenke til kommentar

ja, eller jeg gjør det omvendt jeg da:P finner heldekkende blokk, for så å finne kortet som passer.

 

du sier du har asus cu II med blokk ja. går ikke de i 3 slots? for tror ikke 2 stk av de vil passe på hk'et jeg har tenkt meg. men man kan vel modde det, skjære av siste pci feste braketten.

 

Synd norge ikke er så store på vannkjøling enda. synes det er vrient å finne vannkjøling generelt, techbay er ok, men de har ikke shroud 3x 120 som jeg vil ha:P så da blir det nok aquatuning.no jeg bestiller mitt fra;)

 

og $300 blir litt i overkant for ei blokk ja:P

Lenke til kommentar

du sier du har asus cu II med blokk ja. går ikke de i 3 slots? for tror ikke 2 stk av de vil passe på hk'et jeg har tenkt meg. men man kan vel modde det, skjære av siste pci feste braketten.

http://www.ekwaterblocks.com/shop/blocks/vga-blocks/i-o-brackets/ek-fc580-dcii-i-o-bracket.html

 

;)

 

Synd norge ikke er så store på vannkjøling enda. synes det er vrient å finne vannkjøling generelt, techbay er ok, men de har ikke shroud 3x 120 som jeg vil ha:P så da blir det nok aquatuning.no jeg bestiller mitt fra;)

Hehe ja, problemet er at det ikke finnes så mange kjøpere, så da må butikker bare ta inn det som faktisk selger mest. De har ikke råd til å ha så store lagere før de har fått en stabil kundemasse.

 

Er derfor det også er viktig å støtte opp om techbay.no, slik at de overlever og blir større.

 

og $300 blir litt i overkant for ei blokk ja:P

Haha ja :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...