Gå til innhold

Noen som har en MCPD?


South_Bridge

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har tatt MCPD (http://www.microsoft.com/learning/en/us/certification/mcpd.aspx) Microsoft Certified Profesional Developer? Sertifiseringen koster rundt 50 000, og jeg er litt å kikker på den.

 

Jeg har allerede en Bachelor i Comp. Sci fra UiA men vil virkelig inn i et .NET miljø.

 

For de som har tatt den:

 

Hvor tok du den?

Hva synes du om opplegget?

Hvordan påvirket det deg i å få jobb? / Få en bedre jobb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har MCPD sertifisering (.net 4), men tok det som selvstudie, og ikke kurs. Etter min mening, så er den sertifiseringen noe man tar etter at man faktisk har litt erfaring med .net utvikling fra før av, ellers blir den jævlig hard (om man faktisk går for å kunne alt stoffet).

 

Hadde flere .net 2 sertifiseringer fra før, og noen år med MS teknologi da jeg tok MCPD for .net 4. Det er utrolig mye detaljer man skal kunne, og vil kanskje si at det finnes viktigere ting å kunne enn å huske hver j##la property på en eller annen klasse :p Den biten er ikke hva som gjør deg til en god utvikler.

 

Om du har erfaring med Java fra før, så er skiftet til .net ganske greit. Det var i det minste det for meg.

Lenke til kommentar

Selvstudium, dvs at du leste deg opp og bare tok eksamene? Hva kosta det? Hvordan påvirker det ditt jobbsøk / jobbhverdag?

 

Betalte da kun for bøker og eksamen (ca 5000-6000kr), og leste ved siden av jobb. Nå var det jobben som pusha på at jeg skulle ta den, og jeg fikk dekt alle utgifter i tillegg til en kompensasjon for innsatsen. Jobben satte veldig pris på at jeg gjorde det, men vet ikke hvordan det vil påvirke videre jobbsøking. Sertifiseringer er utdaterte etter ikke så lang tid, og mine .net 2 sertifiseringer jeg tok for noen år siden er ikke gyldige opp mot Microsoft Partner programmet lenger.

 

Å ta den veien jeg tok passer nok best for noen som allerede har erfaring på området, og er vant med å bruke teknologien i hverdagen sin. MCPD er ganske omfattende, og jeg er skeptisk til hvor mye et kurs faktisk dekker. Du er ikke sikret MCPD etter kurset, de bare kurser deg opp mot sertifiseringene. Jeg redda meg flere steder på at jeg var vant med .net fra før, og vet hvordan ting fungerer. Det er umulig å huske ALT.

 

Om du tar kurset, så vil jeg anta du fremdeles må gjøre en god del utenom også. Ellers ville jeg antagelig satset på å få jobb først, og så tatt selvstudie etterpå. Jeg hadde ingen .net erfaring da jeg startet i min første .net jobb ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...