nree Skrevet 2. september 2011 Skrevet 2. september 2011 Jeg forsøker å linke til lokale filer fra eksternt webområde som skal fungere på tvers av nettlesere. f.eks: <a href="D:\fil.pdf">PDF fil</a> Dette fungerer ikke i verken IE 8, Firefox eller Chrome. Denne metoden fungerer i IE 8 hvis jeg legger til webområdet i "Trusted sites", men dette blir en veldig tungvindt løsning. Det fungerer også hvis linken ligger i en html fil lokalt på maskinen. Er det en annen fungerende måte å linke til lokale filer fra eksternt webområde, uten å måtte manuelt endre innstillinger i nettleseren ?
Topguy Skrevet 2. september 2011 Skrevet 2. september 2011 Jeg må nesten lure på hvilken praktisk nytte det er i å ha en link til en lokal fil liggende på en ekstern web-side. Dette vil jo kun fungere for deg som har filen på lokal disk.
nree Skrevet 2. september 2011 Forfatter Skrevet 2. september 2011 Skal i hovedsak brukes på intranett med lokal filserver mappet opp til nettverksstasjon.
Acurus Skrevet 2. september 2011 Skrevet 2. september 2011 (endret) Kan du ikke da bruke <a href="file://D:\fil.pdf">PDF fil</a> istede for <a href="http://D:\fil.pdf">PDF fil</a> . Mulig du må bruke datamaskinnavnet foran der og. Mener og jeg har hørt at det må være slått på støtte for det i apache (eller lignende) serveren. Endret 2. september 2011 av kule-ku
nree Skrevet 8. september 2011 Forfatter Skrevet 8. september 2011 (endret) Om man skriver <a href="D:\...\fil.txt">fil</a> blir dette omgjort til file://... i nettleseren. Problemet er at det uansett ikke fungerer fra eksterne webområder lengre (etter en windows oppdatering). Endret 8. september 2011 av Goggen90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå