Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vond rygg


Livedht

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har slitt med ryggen min et par uker nå. Jobber i butikk, og kjenner at det er hardt å bøye seg ned, og løfte ting. Er dette noe jeg kan gå tll en fastlege for eller må jeg et annet sted? har ikke vært hos noen lege på over 10år. så jeg har rett og slett ingen anelse.

 

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror kanskje du trenger henvendelse av lege til kiropraktor?

Selv var jeg hos legen senest igår pga min rygg, har fått henvendelse til røntgen osv.

 

Jeg vil anbefale deg å stikke innom et legekontor, få en sykemelding eventuelt.

 

Lykke til, jeg vet godt hvordan smerter i rygg er:/

Lenke til kommentar

Tror kanskje du trenger henvendelse av lege til kiropraktor?

Selv var jeg hos legen senest igår pga min rygg, har fått henvendelse til røntgen osv.

 

Jeg vil anbefale deg å stikke innom et legekontor, få en sykemelding eventuelt.

 

Lykke til, jeg vet godt hvordan smerter i rygg er:/

 

takk for veldig raske svar! Eneste problemet jeg har er at jeg har nettop flyttet til nytt sted, og har ingen fastlege her. Er det slik at jeg trenger å ha det? eller kan jeg ringe til hvilket som helst legekontor og spørre om time?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Du bør få deg en fastlege og gå til denne, har du ventet et par uker kan du sikkert vente et par dager til. Du får sikkert noe betennelsesdempende, og om det hjelper er det supert, eller om du trenger mer utredning får du henvisning til fysioterapeut/manuellterapeut.

 

Før du går til kiropraktiker eller osteopat eller noe sånt er det greit å vite hva man bruker pengene på:

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Kiropraktikk#Kontrovers

http://no.wikipedia.org/wiki/Osteopati

 

Uansett hvilken behandling du velger bør du ikke fortsette å legge ut for behandlingen i mange måneder (i dyre dommer) om du ikke har merket betydelig forbedring, da får man heller prøve noe annet.

 

NB, helseråd du får på nett skal du ikke følge, du skal høre på fastlegen din.

Lenke til kommentar

Tror kanskje du trenger henvendelse av lege til kiropraktor?

Selv var jeg hos legen senest igår pga min rygg, har fått henvendelse til røntgen osv.

 

Jeg vil anbefale deg å stikke innom et legekontor, få en sykemelding eventuelt.

 

Lykke til, jeg vet godt hvordan smerter i rygg er:/

 

takk for veldig raske svar! Eneste problemet jeg har er at jeg har nettop flyttet til nytt sted, og har ingen fastlege her. Er det slik at jeg trenger å ha det? eller kan jeg ringe til hvilket som helst legekontor og spørre om time?

 

Du bør få deg en fastlege uansett, fordi det er praktisk og mye lettere å forholde seg til.

Men, ja, du kan bare ringe et vilkårlig legesenter :)

 

Ofte er det beste for en vond rygg simpelthen å begynne å trene. Utfør balanserte styrkeøvelser, bruk romaskin og begynn å jogge litt.

 

Svømming og stepmaskin er også å anbefale!! Startet med det selv igår, fy så godt det er!:-)

Skal du jogge, kom deg i skogen. Asfalt gjør som regel bare mer skade :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...