Gå til innhold

Er dette oppsettet bra til videoredigering og foto, eller bør jeg gå for Mac?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei igjen, da smalt min gamle bærbar i krig med ett glass cola... Har nå bestemt meg for å kjøre på med stasjonær pc.

 

Dere har vært utrolig hjelpsomme, og vist noen fra Bergen kunne hjulpet meg å sette sammen oppsettet, hadde dette vært strålende.

Det har vært litt frem og tilbake på skjerm, hovedkort og strømforsyning, samt grafikkort. Skal ikke sette inn ett til senere, så velg strømforsyning eter dette.

Kunne noen gitt meg ett endeligt oppsett?

Fortsatt vil jeg ha Fractalkabinettet og i7 prosessoren. Og tror jeg går for den IPS skjermen.

Resten er for dere å bestemme :)

Har ikke tenkt å oppgradere i nærmeste fremtid. Men hadde vært greit om jeg ihvertfall kunne kjørt det nye Call of Duty-spillet og Skyrim på full guffe.

Ellers blir det Photoshop, Illustrator og InDesign. Det blir lite videoredigering, så merker jeg liten forskjell mellom i7 og i5 her, kan jeg nedgradere, men vil helst ha det kraftigste :p

Håper dere kan hjelpe en siste gang :) Det haster litt så :s

Lenke til kommentar

Okay.

Kommer til å bruke datamaskinen mest i Photoshop og Illustrator. Trenger jeg i7 elelr greier jeg meg med i5? Har det mye å si?

Og skjermkort, hvor mye trenger jeg å legge på der...

Har blitt litt i tvil om jeg virkelig vil legge så mye penger i datamaskinen.

Usikker..

 

Du skal visstnok få et synlig ytelsehopp om du bruker i7 prosessoren på videoredigeringprogrammer som har støtte for Hyper-Threading fra Intel.

 

 

Jeg vet ikke hvordan det er med grafikkortet. En ting som er blitt sagt om Adobe og Nvidias "GPU-kort", er at også dette gir et synlig ytelsehopp, uten å ha selv testet forskjellen.

 

Rett meg gjerne opp hvis jeg har feil :)

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...