Gå til innhold

Pc restarter når man skal slå den av!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle...

Ser det er flere som har dette problemet!

Jeg har sjekket litt her og litt der og funnet ut løsningen på mitt problem iværtfall (kan jo hende det er det som plager dere også).

Pc'n restarter når den forsøkes slåes av (slå av knapp i winxp).

Dette er en funksjon som er standard i winxp (når det oppstår feil, skal xp restarte pc'n automatisk) denne funksjonen kan deaktiveres ved å trykke på start knappen, høyreklikk på min datamaskin, egenskaper, avansert og innstillinger oppstart/gjenoppretting. Her er det en hake start på nytt automatisk ved systemfeil. Ta bort haken. okokok... så avslutte windows.

I mitt tilfelle låser maskinen seg og jeg får blåskjerm der det står blablablabla... osv... noen feil adresser/koder...blablablabla.. men nederst står det ett fil navn (kbdclass.sys) dette er en driver fil som hører med til det nyeste oppdatering (pr.idag) fra logitech til deres trådløse (kanskje ikke trådløst også) tastatur. De omtaler at det er en feil med denne oppdateringen på deres websider og at feilen skal rettes snart.

Altså, for at jeg skulle bli kvitt problemet med at pc'n ikke slår seg av, men restarter, så avinstallerte jeg denne "nye" oppdateringen fra logitech som jeg hadde installert.. Vips.. problemet borte....

Men dersom jeg ikke avinstallerer denne oppdateringen, men avslutter logitech itouch manuelt, og slår av maskinen vil også problemet være borte.... Da dette er en slitsom løsning å huske på, så avinstallerte jeg likesågodt hele itouchen fra logitech.. xp har drivere som kjører tastaturet mitt helt fint (jeg trenger ikke alle de hurtigknappene uansett).

Så dersom dere andre som har samme problemet prøver å huske om dere har lastet ned oppdatering til logitech utstyret deres i det siste (den lå også på winupdate en liten stund) så kan det være dette som er problemet.. Ser ut til at det er system avhengig også dette problemet, har problemet på to av tre pc'er som alle kjører winxp corp. edition og med samme tastatur. men hva vet vel jeg... hehe... :roll:

PS: du finner fort ut om du har nyeste itouch programvaren installert, trykk på numlock eller capslock knappen på tastaturet, kommer det grønn skrift opp på skjermen (numlock er på/av, capslock på/av) så er den mest sannsynlig installert..

MEd hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til meg var problemet at win2k brukte nesten 10 minutter på å slå seg av og det eneste som hjalp var å avinnstalere itouch og legge inn en gamlere version av den. Har Internet Navigator SE

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...