Gå til innhold

Deling av Internett

space-ace

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lurer på om det går an å dele internetten i et nettverk med Win98 og WinXP ? :roll:

hadde vært en fordel om du hadde sagt hvilken internett du har:D

men telenor adsl har en fin guide :D

ellers så har jo google sikkert en

Skrevet

Går fint an å dele den det. Men du må ha to nettverkskort i pcen da. Jeg anbefaller og dele med XP eller kjøpe en ruter

Gjør jobben for deg + at det er ikke så dyrt

Skrevet

Det går fint å dele en internett via en switch, det er bare å putte adsl kontakten inn i switchen istede for i pc og sette opp et vanlig nettverk , hvor du bruker den maskinen som har XP til å dele tilkoblingen, og logge på internett, funker fett det, har gjort det slev jeg...

Skrevet

Dele internett via switch!

Funker bra så lenge du har flere IP-adresser fra leverandøren din..

Når det gjelder telenor ADSL så får du sannsynligvis bare en IP-adresse, og må derfor kjør NAT-Routing for å dele forbindelsen ut til flere maskiner, hva NAT er og hvordan det funker gidder jeg ikke å gå nærmere inn på...

NAT-Routing kan fikses på flere måter. Har du en gammel pentium stående, så er Coyote Linux et kjempe alternativ.

Funker med PPPoE, så Telenor ADSL bør være greit å sette opp...

Best av alt, det er GRATIS!

http://www.coyotelinux.com/modules.php?nam...ducts&op=coyote

Det finnes mange bra guider for oppsetting av dette på Coyote-sidene, men man bør kjenne litt til nettverk og IP addressering før man starter på et slikt prosjekt...

Er man HELT grønn, så kan det enkleste nok være å kjøpe en ferdig router som støtter PPPoE.....

Skrevet

Det enkleste er vel å få tak i en router med innebygd switch. Koster fra 300 og oppover. Bør kanskje ikke kjøpe de aller billigste. Har personlig 3Com OfficeConnect og er godt fornøyd med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...