Gå til innhold

BK: Spettmeis i positur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et meget fint bilde hvor skarpheten sitter godt og fargene og kontrastene er meget godt eksponert, Morten :)

Jeg kunne ikke gi mer enn terningkast 5 da jeg trekker litt for en "blass" bakgrunn selv om den stort sett er homogen - men jeg ser også noen fargerender. Skulle også gjerne sett at fuglen satt på denne siden av kvisten.

Endret av Birger Mulvik
Lenke til kommentar

Et meget fint bilde hvor skarpheten sitter godt og fargene og kontrastene er meget godt eksponert, Morten :)

Jeg kunne ikke gi mer enn terningkast 5 da jeg trekker litt for en "blass" bakgrunn selv om den stort sett er homogen - men jeg ser også noen fargerender. Skulle også gjerne sett at fuglen satt på denne siden av kvisten.

Takk for konstruktiv og utfyllende kommentar Birger, det setter jeg pris på. Ser også akkurat det du påpeker og det er så riktig, så riktig. Veldig lenge side jeg har forsøkt meg på fugl, så her er det bare masse trening som skal til. :)

Lenke til kommentar

Ikke noe spesielt å sette fingeren på her. Som det allerede er kommentert så sitter eksponeringen veldig bra. Jeg føler ofte det er vanskelig å få akkurat det spesielt når motivet er både lyst og mørkt slik som her. Det at fuglen sitter som den gjør liker jeg bare i og med man her ser hvordan den bruker klørne til å henge fast i pinnen. I mine øyne løfter det bilde litt. Når det gjelder bakgrunnen så er jeg ikke helt sikker, men føler det er noe rart med den. Har du gjort noe med den?

Lenke til kommentar

Ikke noe spesielt å sette fingeren på her. Som det allerede er kommentert så sitter eksponeringen veldig bra. Jeg føler ofte det er vanskelig å få akkurat det spesielt når motivet er både lyst og mørkt slik som her. Det at fuglen sitter som den gjør liker jeg bare i og med man her ser hvordan den bruker klørne til å henge fast i pinnen. I mine øyne løfter det bilde litt. Når det gjelder bakgrunnen så er jeg ikke helt sikker, men føler det er noe rart med den. Har du gjort noe med den?

Nei, jeg har ikke gjor noe annet enn støyfjerning, og jeg ser også et det er noe som ikke stemmer helt...hmm. Nye muligheter senere. Takk for kommentaren :)

Lenke til kommentar

Jeg synes farger, lys og komp er veldig bra her. :) Skarpheten er ikke verst, men jeg synes heller ikke den er optimal - kanskje er lukkertiden litt lang til en sånn kjapp fugl...? I mine øyne kunne det også gjort seg med litt mer kontrast.

 

Slike ringer - eller render - som synes i bakgrunnen her har jeg ofte sett etter mange runder med støyfjerning.

Tusen takk for ærlig og konstruktiv kommentar Astrid. Selvfølgelig mangler det mye på den optimale skarphet, til det er lukkertiden alt for lang for en ikke lenger stø hånd. Når det gjelder støyfjerning har du også rett, jeg har tatt for hardt i og da blir resultatet som her. ;)

Lenke til kommentar

Dette er jo bra Morten. Det litt spesielle med bakgunden ser nesten ut som newton-ringer som kom mellom

dias og glass i gamle diasrammer. Kan bildebrikka eller prosessen i kameraet?????

Hei Thore. Det er ikke noe galt med brikka eller prosessen, det er nok bare meg som har dratt i for hardt i Define 2.0, da jeg kjørte den manuelt i ca 125% i steden for automatisk. Takk for kommentaren. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...