Gå til innhold

Bygge kraftig gaming pc. 10-20k


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal bygge en kraftig spillpc som skal kunne kjøre bf3 på MAX, mw3 på MAX, og det meste annet på MAX :) Har ett budsjett på rundt. 10-20k . Krav:

SSD

Foretrekker Intel

Må være skjerm og OS med i handlelisten.

Helst sånn militærstil på kabinettet :)

Minst 2 TB harddisk.

 

 

Pcen skal brukes til:

Skole

Internett

Krevende og ikke-krevende spill (Blant annet MW3, minecraft, l4d2, CSS osv.

Filmer (Blant annet Blu-Ray)

Lett videoredigering :)

 

Vil ikke at det skal være så bra oppsett slik at det er sløsing med penger :) F.Eks i5 2500k fremfor i7 2600k.

Endret av diamondshowel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei altså, hva er det du vil?

 

Alternativt skjermkort? Les selv og finn ut hva du vil betale for.

Alternativ skjerm? Isåfall blir den dyrere, og selvsagt bedre.

Alternativ PSU? Første feilen folk gjør er å kjøpe en billig PSU. Ville du bygget hus på pappfundament?

Alternativ SSD? Du merker ingen forskjell.

 

Les disse:

http://www.anandtech.com/bench/Product/306?vs=330

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-performance-radeon-geforce,2997.html

http://www.tomshardware.com/reviews/best-ssd-caching,2966.html

Lenke til kommentar

Legg merke til at jeg har ikke sagt noen ting om oppsettet.

 

Det kommer sikkert 2-3 folk her og sier "kjøp AMD skjermkort, det er best". Gjør du det da? For jeg gidder ikke å si noe til fordel for Nvidia, selv om jeg alltid kjøper det.

 

Uansett, du må da legge noe arbeid i dette her også. Hva er det som er problemet med det oppsettet jeg laget?

 

Har du lest de lenkene jeg postet?

 

Se der ja, alternativt oppsett:

post-179162-0-46520600-1313453685_thumb.png

 

En prisramme på 10-20k er ikke en ramme, det er en vegg. Vær litt mer spesifikk og si hva du faktisk har lyst til å bruke.

Endret av vhaarr
Lenke til kommentar

Legg merke til at jeg har ikke sagt noen ting om oppsettet.

 

Det kommer sikkert 2-3 folk her og sier "kjøp AMD skjermkort, det er best". Gjør du det da? For jeg gidder ikke å si noe til fordel for Nvidia, selv om jeg alltid kjøper det.

 

Uansett, du må da legge noe arbeid i dette her også. Hva er det som er problemet med det oppsettet jeg laget?

 

Har du lest de lenkene jeg postet?

 

Se der ja, alternativt oppsett:

post-179162-0-46520600-1313453685_thumb.png

 

En prisramme på 10-20k er ikke en ramme, det er en vegg. Vær litt mer spesifikk og si hva du faktisk har lyst til å bruke.

 

 

Legg til en kraftigere PSU, minst 650. Chieftec Nitro serien eller lignende.

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=963131&su=6CC11A08-BBA1-4009-9115-745CDE779BBF

 

Et alternativ. Det finnes antageligvis billigere sider, men jeg foretrekker å bruke komplett.

Er det et must at skjermen er 120Hz? [LINK}

Skal du bare spille av blu-ray filmer eller skal du brenne dem? [LINK]

 

Vil virkelig anbefale CPU kjøleren på lista. Jeg har min i5-2500k på 4,7 GHz, og under spilling går den aldri over 60. :thumbup:

Endret av JewAlmighty
Lenke til kommentar

120Hz skjerm, GTX570, 2500k, 8GB RAM, 120GB SSD. Eneste som "mangler" er CPU-kjøler om du ikke vil bruke den som følger med.

 

post-179162-0-93719300-1313450552_thumb.png

 

Jeg støtter forslaget til vhaarr fult ut. Meget bra oppsett. Ting du kan bytte ut er ting som går på smak og behag, som kabinett. Du kan jo også gå for en kraftigere gpu, men det koster mer enn det smaker. Så med 570 vil du kunne spille alle spill på medium - high. Og når det går noen generasjoner, så bytter du det ut med et nytt. Så dem pengene du sparer på å ikke gå for et 580 eller 6990/590 nå, bruker du da heller i fremtiden, når du føler behovet for en oppgradering.

Lenke til kommentar

Likte også vhaarr og Jewalmighty sitt oppsett :) Men hva blir kjappest?

1 6970 eller 2 6870

og

1 gtx 570 eller 2 gtx 560 ti?

 

Har ikke noe bra forhold til vannkjøling :p

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619585

hva med den vifta?

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=962584&su=E145787C-3603-485C-9E03-77776226084B

 

Hva med den pcen? da følger blant annet høytalere osv. :)

 

Edit: ser at skjermkortet blir for stort, så jeg velger et annet :p

 

 

Kan man bestille i oppkrav på dustinhome? Jeg har ikke sånn internettnr på bankkortet mitt.

Endret av diamondshowel
Lenke til kommentar

Likte også vhaarr og Jewalmighty sitt oppsett :) Men hva blir kjappest?

1 6970 eller 2 6870

og

1 gtx 570 eller 2 gtx 560 ti?

 

Har ikke noe bra forhold til vannkjøling :p

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619585

hva med den vifta?

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=962584&su=E145787C-3603-485C-9E03-77776226084B

 

Hva med den pcen? da følger blant annet høytalere osv. :)

 

Edit: ser at skjermkortet blir for stort, så jeg velger et annet :p

 

 

Kan man bestille i oppkrav på dustinhome? Jeg har ikke sånn internettnr på bankkortet mitt.

 

Det CPU-kjøleren vil antageligvis ikke ha plass pga. minnebrikkene du har valgt. Her er de samme brikkene med lav profil heatsink.

 

Og for guds skyld, bytt SSD til denne. Den er over dobbelt så rask og 40 GB mer plass for en hundrelapp er rett og slett verdt det.

 

Har hørt en del negative ting om kabinette du har valgt, men det er vel smak og behag. :whistle:

Lenke til kommentar

Vannkjøling setter du på på samme måte som vanlig kjøler, bare at du må ha en ledig 120mm vifteslot (normal størrelse) og skru fast selve radiatoren i.

 

Når det gjelder "mye rot" pakka så er det lydkortet der bare waste med mindre du er lydgeek (noe du ikke er om du kjøper høytalersystem til 649,-)

 

Anbefaler heller ikke NZXT sentry, den fikk faktisk viftene mine til å bråke MER etter en mnds bruk, nei ikke høyre rpm de bråkte faktisk mer... Google det.

 

Trenger du virkelig blurayspiller?

 

Windows kan skaffes hos bukta

 

:)

Lenke til kommentar

Vannkjøling setter du på på samme måte som vanlig kjøler, bare at du må ha en ledig 120mm vifteslot (normal størrelse) og skru fast selve radiatoren i.

Nei det gjør du absolutt ikke. Det du tenker på er ikke "vannkjøling", det er bare en CPU-kjøler akkurat som alle andre. Den bare monteres annerledes.

 

Med vannkjøling kommer det timevis med planlegging, bygging og testing. Deretter kommer regelmessig vedlikehold. For ikke å snakke om at det er helt ufattelig dyrt og koster lett like mye som resten av komponentene.

 

Det han tenker på krever ingen av delene, det kan ikke kalles vannkjøling - det er kort og godt bare en CPU-kjøler med en annen type montering.

 

Kan man bestille i oppkrav på dustinhome? Jeg har ikke sånn internettnr på bankkortet mitt.

Vet ikke, men du kan hos netshop.no.

Endret av vhaarr
Lenke til kommentar

Vannkjøling setter du på på samme måte som vanlig kjøler, bare at du må ha en ledig 120mm vifteslot (normal størrelse) og skru fast selve radiatoren i.

Nei det gjør du absolutt ikke. Det du tenker på er ikke "vannkjøling", det er bare en CPU-kjøler akkurat som alle andre. Den bare monteres annerledes.

 

Med vannkjøling kommer det timevis med planlegging, bygging og testing. Deretter kommer regelmessig vedlikehold. For ikke å snakke om at det er helt ufattelig dyrt og koster lett like mye som resten av komponentene.

 

Det han tenker på krever ingen av delene, det kan ikke kalles vannkjøling - det er kort og godt bare en CPU-kjøler med en annen type montering.

 

Kan man bestille i oppkrav på dustinhome? Jeg har ikke sånn internettnr på bankkortet mitt.

Vet ikke, men du kan hos netshop.no.

 

Om han kjøper et ferdig sett med vannkjøling, så jo, man setter blokken over CPU og monterer raditatoren i en ledig 120 mm vifteslot.

 

I flere av disse listene så er det listet opp et lukket vannkjølingssystem, så da er det fair å si at det bare er plug and play. Hvem bestemmer om vannkjøling bare skal dekke custom vannkjøling og ikke lukkede systemer? Lukkede systemer er like mye vannkjøling som custom.

Lenke til kommentar

Hvem bestemmer om vannkjøling bare skal dekke custom vannkjøling og ikke lukkede systemer? Lukkede systemer er like mye vannkjøling som custom.

Problemet er at de fleste assosierer ting som bedre ytelse, masse vedlikehold og høyere pris med begrepet "vannkjøling". Akkurat som OP - diamondshowel - gjør her når han spør.

 

Det er et ladet begrep.

 

For han, og 90% (ja, vi har alle en hatt full av statistikker) av andre brukere, så er det ingen forskjell på disse (om man ser bort fra montering) "vannkjølings"-settene og en "vanlig" CPU-kjøler. Så da er det best for alle om begrepet brukes kun på selvbyggede systemer, og at man simpelt refererer til disse ferdigsettene som "CPU-kjøler".

 

Er jeg helt på tur her? For meg gir dette fullstending mening, og vil bare være hjelpsomt for vanlige brukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...