Gå til innhold

NITH studenter = hvor mye i støtte fikk dere?


Querke

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal begynne på NITH på en 3 årig bachelor.

Denne studieretningen er ganske dyr, og det kan bli en del pengeproblemer deretter.

Hvert semester (6 mnd) koster 32000 kr. Og, jeg får bare 69000 hvert halvår av lånekassen. Noe som gjør til at jeg har en del problemer med å betale leien på hybelen.

 

Men, hvor mye får dere hvert semester?

 

Simon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du fikk kanskje 5-6K mindre en du ville ha fått om skolen ikke kostet noe.

Slår det ut på husleien så burde du skaffe en deltidsjobb.

 

hm, hva mener du med dette?

 

Elever ved private høyskole får høyere lån hos lånekassen en studeneter ved offentlige høyskole.

 

Ordinere elever: Maks kroner 90.800,- i lån pr. år eller kroner 45.400,- pr. semester.

 

Elever ved private høyskole: Maks kroner 146.480,- i lån pr. år eller kroner 73.240,- pr. semester. (variere med kostnaden ved å gå på skolen)

 

Trådstarteren har altså fått mindre en "grensen" som han virker klar over og jeg tipper at han lurer derfor på om det har med skolen å gjøre eller han personlig

 

~edit dette gjelder altså for 2011-2012

Endret av MisterIT
Lenke til kommentar

Jeg fikk 42000 kr så regnet feil. + skolepenger - 5k som de gav forlite.

Isåfall ville man fått 7400,- pr mnd frem til jul som er ganske bra.

Klarer man ikke husleien da har man kanskje feil hybel.

 

Nå vil jo regnestykket bli større om man får maks av grunnstøtten, kanskje 1600,- mindre pr mnd.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Elever ved private høyskole: Maks kroner 146.480,- i lån pr. år eller kroner 73.240,- pr. semester. (variere med kostnaden ved å gå på skolen)

 

Det er jo fantastisk! Hvordan fant du ut av det? :O Kilde?

 

EDIT: Ah, man får ekstra lån til skolepenger. Jeg skjønner.

Endret av Joagamer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Litt off-topic, men angående borteboer stipend. Mener jeg har forstått det sånn at skolen må ligge 40km unna hjemmet til foreldrene for å få det.

 

Jeg planlegger å begynne på NITH og kommer sannsynligvis til å bo i en hybel i byen et sted. Foreldrene mine bor da et stykke unna skolen, men ikke 40KM, er nærmere 10-15km. Betyr dette at jeg ikke får borteboer stipend, selv om jeg ikke bor hjemme?

Lenke til kommentar

Litt off-topic, men angående borteboer stipend. Mener jeg har forstått det sånn at skolen må ligge 40km unna hjemmet til foreldrene for å få det.

 

Jeg planlegger å begynne på NITH og kommer sannsynligvis til å bo i en hybel i byen et sted. Foreldrene mine bor da et stykke unna skolen, men ikke 40KM, er nærmere 10-15km. Betyr dette at jeg ikke får borteboer stipend, selv om jeg ikke bor hjemme?

Nei, så lenge du ikke bor hjemme hos foresatte så ser de bort i fra dette. Jeg har ikke hørt at noen har blitt nektet. Da ville jo ingen bergensere som studerer i Bergen fått stipend, men det har alle mine venner fått. Jeg tror dette gjelder for dem som går på VGS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...