Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

I/O shield, dual-boot osv. osv.


Anbefalte innlegg

Hei og god dag, satt sammen en PC, brukte et NZXT phantom som kabinett, og hovedkort er et 990fx-ud5 og "probleme" er at I/O shielde er bøyd utover, ikke noe big deal, men jeg syns ikke det ser så pent ut og det at jeg har ikke testet at alt går inn perfekt, Audio "jackene" er litt bøyd opp til venstre (når du ser det bakfra kabinett) men tror det mer er at jeg irriterer meg over det en at det er en big deal, men har ikke fått "rigget" den helt til enda så kanskje jeg ikke trenger bry meg om det til slutt, men har tenkt på det "helt" siden fredag

 

og jeg må bare spørre hvordan fungerer det hele med og ha W7 og f.eks Ubuntu på samme maskin, SSDen det hele går på er en Crucial M4 64GB

 

og trenger litt hjelp, vis du skulle ha valgt. ny skjerm vs. 2 F3 1TB i Raid 0 hva ville du valgt? diskene er billigere + jeg har kun 64GB og jeg har 2x 17" 4:3 skjermer, så jeg kan vell selvfølgelig lage en "ultra wide screen" med de, men vet at 1 skjerm er irriterende og jeg vil også trenge en adaptar, DVI til VGA

 

EDIT: hva ville du valt 200mm vifte i siden eller en 212+

 

EDIT2: hva er det jeg burde gjøre når jeg får instalert windows?

Endret av Trillios
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du allerede har Windows innstallert lager Ubuntu en partisjon på en størrelse av ditt eget valg og plasserer seg selv der, tror det er minimum 5 GB eller noe lignende. Når du booter maskinen deretter vil du få valget om du vil starte Win eller Ubuntu. Ganske enkelt egentlig.

 

Vet ikke hvordan Windows takler å være OS nummer to da, men det hadde overrasket meg om den gjorde det noe annerledes enn ubuntu.

 

Når det gjelder skjerm VS RAID ville jeg personlig gått rett etter ny skjerm. Hadde aldri klart å sitte med hverken en eller to 17-tommere i dag :p

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

Hvis du allerede har Windows innstallert lager Ubuntu en partisjon på en størrelse av ditt eget valg og plasserer seg selv der, tror det er minimum 5 GB eller noe lignende. Når du booter maskinen deretter vil du få valget om du vil starte Win eller Ubuntu. Ganske enkelt egentlig.

 

Vet ikke hvordan Windows takler å være OS nummer to da, men det hadde overrasket meg om den gjorde det noe annerledes enn ubuntu.

 

Når det gjelder skjerm VS RAID ville jeg personlig gått rett etter ny skjerm. Hadde aldri klart å sitte med hverken en eller to 17-tommere i dag :p

faktisk syns jeg og bruke en 4:3 skjerm er ok, men skulle drive på med en del video osv. da 16:9 er bedre og ha(derfor 2 i en slags eyefinity-ish løsning, blir hovedsaklig RTS og litt minnecraft som vil bli spilt), men jeg ser poenge ditt, tenker fortsatt en del på det, selv er jeg alltid ent opp med og ha for lite plass, men jeg har en 160GB disk som jeg kan lagre litt "scrap" på så går vell for skjerm, men W7 blir "øverst" så jeg kommer til og få systemet til og synke litt inn før jeg begynner med og istallere f.eks Ubuntu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...