Gå til innhold

Skal ha laptop til studie og litt gaming. Asus N55SF?


abbflex

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal studere litt programmering og databaser (online studier), samt game litt WoW,AoC, Football Manger og mest sannsynlig Star Wars: The old republic når det kommer. Og prøve litt andre spill om jeg vil, men blir nok mest på den stasjonære da.

 

Det jeg lurte på er om det er noen bedre PCer på markedet enn Asus N55SFnå om dagen eller som blir sluppet i løpet av august til den prisen? budsjettet mitt er 7k , men så denne og kan strekke meg til 7,5k da. 8k er uaktuelt, da jeg allerede sprenger budsjett til 7,5k.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Det er ingen andre bærbare med bedre eller samme hardware, til den prisen eller billigere, for øyeblikket. Ikke som jeg kan finne, i hvert fall. Om det kommer nye bærbare som kan konkurrere i løpet av august ? Tja, hvem vet. Ikke jeg.

Ettersom du ikke vil gå over 7500 kroner, er jo maskiner som Multicom Kunshan W155 utelukket, og også maskiner med bedre spillestyrke, som Asus G53SW.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Under hard (max) belastning, litt over 1 time. Nettsurfing og lett bruk, 3 timer +. Omtrent. Dette med det standard 6-cellers batteriet. Venter på mer pålitelige tester fra nettsteder som kan dette med testing.

Med andre ord; dette er ikke maskinen for de som er avhengig av å være frakoblet strømnettet for lange perioder av gangen.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

hei, takk for svar.

 

Ser ut som om budsjettet mitt har skrumpet inn. så ligger nå på 6-6,5k. :(

 

Så nå er jeg egentlig helt på start igjen. Noen som kan anbefale meg en laptop i den prisklassen? som sagt; studering av programering og databaser og litt spill (nevnt i første post). Ja, og se film. Det glemte jeg å nevne, men det bør jo ikke være no problem.

 

Hadde jo veldig lyst på 1920x1080 skjerm da... Kjøpte ASUS N53SV for 6300kr fra Dustin her til mamma i sommer og synes den er veldig god, desverre ingen som seller den lenger.

 

edit: Hva med feks: MSI GE620DX ?

Endret av abbflex
Lenke til kommentar

Denne tror jeg er noe av det bedre du får i den prisklassen:

 

Ci7 prosessor

Nvidia Geforce GT 540m

 

http://www.dustinhome.no/asus-k53sv-ci7-20-4gb-640-gt540m-156-w7hp/product/5010600991

 

ja, helt enig. Synd den ikke kommer før litt ut i september og jeg starter studier 1.sept, så skulle jo hatt den til da. Vanskelig det her gitt. hehe. Regner med at det ikke er noen problemer med å spille på 1366x768 oppløsning. At jeg bare prøver å lage problemer for meg selv ved å kikke etter 1920x1080 - laptoper. Erfaringer med dette?

Lenke til kommentar

1920x1080 og spilling, krever jo at man faktisk har et skjermkort som er sterkt nok til at man kan kjøre de fleste spillene i en så høy oppløsning. Har man ikke det, er det vel bedre å ha en skjerm med lavere oppløsning, slike at man får pixelmapet . dvs. at man slipper å måtte skalere på skjermen. Det beste resultatet får man hvis skjermoppløsningen og den oppløsningen man kjører spillet på, er lik.

Lenke til kommentar

1920x1080 og spilling, krever jo at man faktisk har et skjermkort som er sterkt nok til at man kan kjøre de fleste spillene i en så høy oppløsning. Har man ikke det, er det vel bedre å ha en skjerm med lavere oppløsning, slike at man får pixelmapet . dvs. at man slipper å måtte skalere på skjermen. Det beste resultatet får man hvis skjermoppløsningen og den oppløsningen man kjører spillet på, er lik.

 

ja, så lenge jeg får spilt med flyt er det greit nok. Har jo en stasjonær også med i5 og 470-kort, så hvis jeg MÅ game kan jeg sette meg der.

 

Men tror jeg har bestemt meg nå. ASUS X53SV 15.6" HD GeForce GT540,Core i7-2630QM,8GB RAM, 640GB HDD,DVD±RW,kamera,BT,W7 Home 5990kr. Får håpe jeg blir fornøyd der, og at batteritiden er grei nok for en slik PC.

Endret av abbflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...