voidDraw() Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Heisann Har akkurat kjøpt meg en slik pc-skjerm. Jeg kobler dermed den medfølgengde HDMI kabelen inn i mitt Sapphire Radeon HD 6870 skjermkort. Oppløsningen går til 1920*1080p som den skal, men kvaliteten på bilde er ganske så dårlig. Jeg prøvde dermed å koble fra en DVI port til VGA kontakten i skjermen med en overgang imellom, og kvaliteten på bildet ble merkbart mye bedre. Med HDMI kabel så fyller ikker skjermbildet hele skjermen heller. Hva kan være feil her? Kjører Win 7 Prof 64bit, helt nyinstallert. Trenger virkelig hjelp her! mvh MB
JetzBullet Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Les denne:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1212347.
SirAmp Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 radeon kort er sære på HDMI ut, høyreklikk på skrivebordet, velg catalyst control centre. velg "my digital flat-panels" så velger du "scaling options" og drar slideren helt til høyre 0% og huker av i boksen, Og trykker bruk.
voidDraw() Skrevet 12. august 2011 Forfatter Skrevet 12. august 2011 Takk for forslag, men det løste dessverre ikke problemet ettersom når jeg dro slideren helt til høyre og 0%, så ble skjermebildet på en måte "zoomet" inn. Dette gjorde at jeg ikke kan se oppgavelinjen i Windows eller noe annet som er plassert på sidene i skjermbildet.
SirAmp Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 åja, da skulle den sikkert ikke så langt som 0%, ganske sikker på at det er det som er issuet. prøv deg frem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå