Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan bli bedre i konsentrasjon?


NeEeO

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg tror jeg har dårlig konsentrasjons evne gitt :) merka det ikke for en uke tilbake, da jeg for første gang leste en bok for 4-5 år. Til saken, vel jeg har blitt en aktiv leser av harry potter bøkene spessielt den siste uka tilbake. Problemet er at når jeg sitter foran tven og leser bok (jg ser ikke på tv men andre gjør) har jeg veldig vannskelig for a konsentrere meg om boka. Selvom jeg leser forstår jeg ikke hva jeg nettopp leste, derfor må jeg lese setningen om igjen ett par ganger for å forstå det. Volumet på tven er "normal ", på 10. Vel betyr dette at jeg har dårlig konsentrasjonsevne? Går det ann a bli bedre i a konsentrere seg? Vis ja, hvordan? Er forresten. 14 år

 

Beklager feil, skrevet på mobil

Endret av Noreply
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrevet på Mobil? Nei, da sliter du ikke med konsentrasjonen!

 

lul

 

Mye av grunnen til at de fleste leser bøker på senga tenker jeg, tror detta med å lese mens andre ser på tv blir mer en treningssak.

 

Ta i London f.eks. Hel haug med folk som leser på U-banen,masse bråk og styr men ingen som bryr seg. Prøver en lese på tog eller buss sjøl så går det litt tid får en blir vant med det.

Lenke til kommentar

http://www.k-state.edu/counseling/topics/career/concentr.html#Factors%20You%20Can%20Control%20Now

 

Går fint ann å bli flinkere til å konsentrere seg, men er nok noe du må arbeide litt med. Siden du også er fortsatt ganske ung og hjernen din fortsatt er i utvikling så kan det hende inhibisjon av irrelevant stimuli (altså, ignorering av lyd etc) blir bedre som du blir eldre. Er selv 20 og har problemer med å lese når andre ser på TV med mindre jeg leser noe veldig interessant. Er ikke værre enn å sitte seg på rommet!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Du må være i rett sinnstemning! Ikke alltid hjernen vil dykke inn i dyp lesning!

 

Å lese noe interessant hjelper og. Jeg liker blader om historie og illustrert vitenskap. Med de går hjernen inn i skikkelig lesemodus og jeg blokkerer ut alt som finnes rundt meg.

 

Du er 14 år gammel bare. Ting som dette kommer med alderen. Ikke alle voksne mennesker klarer å lese så mye som man vil. Prøv heller å finne noe litt mindre omfattende som historie blader og artikler. De er veldig interessante å lese og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...