Gå til innhold

[Løst] "Gaming" pc til drøye 7000 med skjerm, stasjonær.


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe med stasjonær pc til ca 6000 + skjerm.

 

Har sikla litt på www.netshop.no

 

Tips om hvordan jeg bør sette den opp? : http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/Stasjon%C3%A6r-PC/PC-bygger/Netshop-Free/NetShop-Free-AMD-PC-bygger-Konfigurer-din-egen-maskin-m-Win7-44592.aspx

 

Til ca 7000 inklusiv skjerm. +-

 

Eller har dere et bedre alternativ?

 

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC-en du har linket fram gir deg en meget god prossesor, enormt med RAM (Jeg har 4GB RAM selv, og jeg bruker aldri opp alt) og en stor harddisk. Også et godt skjermkort.

 

Jeg ville bare ha fjernet tastatur og musmatte og sånt rusk og lagt til en skjerm. Jeg får til 7081 kr.

 

 

 

Så 4 GB RAM er mer en nok? OG hvilket av de er isåfall best for pengene?

Lenke til kommentar

Jeg ville beholdt de 8Gb. Om de ikke gir deg mye i dag, så har du ekstra i morgen når kanskje noen spill benytter dette fullt ut. Windows 7 benytter alle de ledige Gb for å optimalisere lesing av de mest brukte filene på maskinen din. Som gir deg litt ytelses forbedring.

 

Du kunne også evt kjøpt en SSD disk utenom ettersom det ikke er med i valget. Feks denne 60Gb SSD disken til ca 800kr. http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/SSD/OCZ/OCZ-60-GB-SSD-2,5-S-ATA-III-TRIM-GC-Agility-3-Max-R-W-525MB-475MB-sec,-47825.aspx

 

Du bruker da SSD disken som primær disk med windows på og den andre disken din til annet. SSD disker gjør maskinen din enda mer responsiv.

Lenke til kommentar

Jeg ville beholdt de 8Gb. Om de ikke gir deg mye i dag, så har du ekstra i morgen når kanskje noen spill benytter dette fullt ut. Windows 7 benytter alle de ledige Gb for å optimalisere lesing av de mest brukte filene på maskinen din. Som gir deg litt ytelses forbedring.

 

Du kunne også evt kjøpt en SSD disk utenom ettersom det ikke er med i valget. Feks denne 60Gb SSD disken til ca 800kr. http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/SSD/OCZ/OCZ-60-GB-SSD-2,5-S-ATA-III-TRIM-GC-Agility-3-Max-R-W-525MB-475MB-sec,-47825.aspx

 

Du bruker da SSD disken som primær disk med windows på og den andre disken din til annet. SSD disker gjør maskinen din enda mer responsiv.

 

 

Har jo også et budskjett å holde meg til, det som er ille. :/

Lenke til kommentar

Forskjell mellom 8GB og 4GB er ingen/liten forsjell i spill, gå for 4GB hw.no har testet dette, så de testet 4GB, 8GB og 16GB og den som kom best ut va jo 8GB i spilling, men det va med noen ynkle fps(1-2 fps bedre)

så når du velger 4GB vil det holde akkurat til ditt bruk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...