Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

God i faget Norsk - Men hva skal jeg egentlig med det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skriver like bra :) og ja mistenker at jeg har fotografisk hukommelse :D Jeg får også med meg det jeg leser fordi på testen så svarte vi på spørsmål om teksten og der jeg fikk jeg alt riktig. 500 ord i min er kanskje ikke nøyaktig for dette gjorde jeg i 7. klasse begynner i 9. til høsten :)

 

 

Lesing er jeg lei av :( Leste Harry Potter 5-7 på ca 2 dager. og Camilla Lackberg serien på under 1 uke ...

Endret av Gurre97
Lenke til kommentar

Tror det er ganske lett å teste om du har fotografisk hukommelse, er vel bare å be en kamerat skrive et langt tall nummer på et ark/dataskjerm, bruk kun et par sekunder på å studere. Gjengi tall rekke uten problemer.

Forsåvidt, så leser de med fotografisk minne raskere enn 500 ord i sekundet, en side for dem vil jo bli som et bilde for oss.

Tror jeg iallefall.

 

Som andre har påpekt her, Hukommelse og forståelse er viktigere, jeg vil tilføye at det å være glad i å lese er alltid positivt.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg er et matematisk geni; jeg teller til hundre mye raskere enn alle andre. Skjønner du hvor jeg vil hen? Hvor fort man leser, har ingenting å si for graden av mestring i norskfaget.

 

Dersom du ønsker å gjøre noe, så bør du fokusere på å lese og skrive mest mulig. Det er den beste måten for å utvikle dine språklige ferdigheter. Samtidig plukker du muligens opp noen interessante fakta underveis. Har noen fortalt deg at du skriver bra, så lyver de.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei er en av de beste elevene på skolen i faget norsk. ( Leser ca 500 ord i minutet ) Vil ikke skryte noe særlig av det men hva kan jeg bruke det til? talentet mitt alstå. er 13 år :)

Du kan umulig være en av de beste elevene på skolen din i norsk. Du skriver jo fryktlig dårlig.

 

La meg skrive om for deg:

Hei, jeg er en av de beste elevene på skolen min i norskfaget (leser ca. 500 ord i minuttet). Jeg vil ikke skryte noe særlig av det, men hva kan jeg bruke det til? Talentet mitt altså. Jeg er 13 år.

 

Det er ikke stor bokstav etter parentes, og det vil aldri være parentes rett etter punktum. Du kan tydeligvis ikke bruke komma, det er stor bokstav etter spørsmålstegn, punktum og utropstegn, det er punktum etter forkortelser, det er ikke mellomrom etter parentes og det er to t'er i minutt.

 

Du har garantert ikke fotografisk hukommelse om du ikke faktisk vet om du har det eller ikke, det er svært enkelt å finne ut av vil jeg tro. Du kan ikke bruke det at du leser fort til noe spesielt, men det vil være en fordel ved videre studier, såfremt du er i stand til å konsentrere deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...