Gå til innhold

BK: Blåse bobler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stilig og detaljrikt bilde med flott fokus. Liker den helt hvite bakgrunnen godt. :)

Jeg ble nyskjerrig på dette boblefenomenet og googlet rett og slett ordet flueboble - utrolig nok fikk jeg et veldig relevant treff som forteller at man ikke vet noe sikkert om dette fenomenet. Det spekuleres på om det har å gjøre med fordøyelse eller om det kan være en form for forsvarsstrategi, for å nevne noe. (Spesielt interesserte kan lese mer på Dipteria.info (fant ingen lenke...) under artikkelen Fly bubble blowing.) Så vet man det!

Lenke til kommentar

Stilig og detaljrikt bilde med flott fokus. Liker den helt hvite bakgrunnen godt. :)

Jeg ble nyskjerrig på dette boblefenomenet og googlet rett og slett ordet flueboble - utrolig nok fikk jeg et veldig relevant treff som forteller at man ikke vet noe sikkert om dette fenomenet. Det spekuleres på om det har å gjøre med fordøyelse eller om det kan være en form for forsvarsstrategi, for å nevne noe. (Spesielt interesserte kan lese mer på Dipteria.info (fant ingen lenke...) under artikkelen Fly bubble blowing.) Så vet man det!

Tusen takk for at du sjekket opp Astrid, og hyggelig at du likte bildet!

 

Jeg mistenker at det har noe med fordøyelsen å gjøre. Den blåste førs en boble, så ble boblen sugd inn igjen.Etter en liten stund kom den tilbake og så ble den sug inn igjen. Dette repeterte flua mange ganger - som om den "luftet" bobla. Etter en stund slutte den, snudde seg og "vasket" seg litt på frambeina, før den fløy avgårde.

lis:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...