Gå til innhold

Tøh - Master i økonomi og admin - Siviløkonom


Anbefalte innlegg

Noen som har tatt master på TØH?

 

Jeg har kommet inn her og vurderer retningen finansiering og investering.

Er det noen som vet noe om arbeidsmengden? Hvor mange timer trengs for å "henge med"?

Har tatt bacheloren på HiNT, så lurer også på om noen har erfaringer med overgang der i fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig mye mer arbeid på masteren på TØH enn hva det er på Bachelor på HiNT, det sier i alle fall en i klassen min som har gått det samme. Men det skal jo være mer jobb med en master også da, det er jo liksom litt av meningen med det.

Takk for svar :)

 

Regner med at det er en del mer arbeid egentli :)

Ble det sagt noe om at han følte at han kunne like mye som de som hadde tatt bachelor på TØH? Litt redd for at jeg evt ikke stiller med like mye kunnskap som de.. :)

Lenke til kommentar

Det er veldig mye mer arbeid på masteren på TØH enn hva det er på Bachelor på HiNT, det sier i alle fall en i klassen min som har gått det samme. Men det skal jo være mer jobb med en master også da, det er jo liksom litt av meningen med det.

Takk for svar :)

 

Regner med at det er en del mer arbeid egentli :)

Ble det sagt noe om at han følte at han kunne like mye som de som hadde tatt bachelor på TØH? Litt redd for at jeg evt ikke stiller med like mye kunnskap som de.. :)

 

Han som jeg kjenner har tatt ett år av bacheloren ved TØH, som jeg forsto det så gikk det ikke an å ta Finansretningen ved HiNT, så han ble flytta til TØH på tredjeåret på Bacheloren for å få til det. Tror ikke han syns han kunne noe særlig mye mindre, bortsett fra at HiNT ikke hadde samme pensum i finansielle emner tror jeg så det var litt etterslep der.

Dersom du har bachelor med spesialisering i regnskap eller økonomistyring så kan det hende du faller litt etter på master i finans, dersom du ikke har tatt Makro2 og Corporate Finance som valgfag, men det er ikke sikkert altså. Du kan jo se i studiehåndboka, der er det beskrivelser av de forskjellige fagene som er obligatorisk på de forskjellige retningene, så da får du litt mer konkret begrep om hva det dreier seg om.

 

Uansett så er det mange som tar masteren på TØH som kommer fra andre skoler, så jeg regner med undevisningsopplegget er lagt opp etter det.

 

Det går sikkert bra, dere er jo flere i samme båt i masterklassene, så du finner sikkert noen du kan lese sammen hvis du føler at du ikke henger helt med fra starten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...