Gå til innhold

Freelance research


Anbefalte innlegg

Mornings,

er halvveis inn i min BSc i Psykologi (4-årig), og selv om det står helt greit til med penga (takk Lånekassen!) så sier en jo aldri nei til litt ekstra. Saken er at jeg tar studiene mine ganske seriøst, studerer i utlandet og som født og oppvokst i Noreg blir man litt bortskjemt når det kommer til minstelønn i andre land. Det å jobbe en medium til dårlig jobb for luselønn er ikke noe som appellerer fryktelig til meg. Noe jeg kunne virkelig tenkt meg derimot ville vært å jobbe som freelance researcher. Altså, prosjekter hvor jobben er å skrive research artikler innenfor en eller flere vitenskapelig felt. Dette er sikkert ikke noe som betaler sykelig bra, men det er jeg forberedt for. Dette er noe jeg kan virkelig nyte og jobbe etter min egen timetabell er selvfølgelig et fryktelig pluss som fungerer bra med den tid jeg planlegger å avse til studiene de neste to åra. Dessuten så ser det nok relativt pent ut på en CV og/eller søknad til videre studier.

 

Spørsmålet er jo da om noen her har noe som helst erfaring på hvordan man kommer seg inn i dette, og har noen heftige tips. Jeg har tatt forskjellige biologi fag på universitet og tar stor interesse i kognitiv vitenskap, og psykologi som baserer seg i en biologisk framgang (typ nevropsykologi, kognitiv psykologi og nevrobiologi). Jeg leser også en god del på dette i fritida. Er dette her i det hele tatt en mulighet uten å ha fullført en grad, eller er minst en Bachelor grad nødvendig? Tar i mot tips fra alle (sakelige) hold!

 

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...