Gå til innhold

hvorfor blir ikke cpu kaldere? (46 eller 64 grader...)


d4rg0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt tydelig at MBM er på jordet her, jeg har samme cpu'en og en billig glacialtech-kjøler + to kabinettvifter. CPU'en passerte aldri 50 grader i temp med originalvifta på 60mm under load , og nå med 80mm enermax-vifte påmontert har den vært oppe i 44-45 grader på VARME(!) sommerdager. Stol på BIOS'en din du. :)

Lenke til kommentar
Biosen er heller ikke alltid å stole på. Men uansett om du har 60+ varme grader skal det ikke ha noe å si så lenge ikke systemet henger.

 

Tror nok bios'en er mer å stole på enn tredjeparts-programmer. Bios'en er tross alt vanligvis skreddersydd til hovedkortet med dets sensorer og i/o-systemer og grønne apekatter og hva man ikke finner på dagens hovedkort.

Lenke til kommentar

Apropos cpu temperaturer. Noen som har noen erfaringer med p4 3,0 GHz cpu og dens temperaturer?

 

Jeg har et CoolerMaster ATC111B-SXD kabinett og kabinett temperaturen ligger nå i sommervarmen på 28 C. CPU-kjøleren jeg har satt på er en Zalman CNPS7000-Cu med AS3 kjølepasta. Biosen på mitt Abit IC7-G hovedkort viser at den ligger på ca. 48-49 grader idle, og et annet prog (abit hardware monitor eller hva i pokker det heter) viser at den jobber seg opp på 54-55 grader under full load. Er dette unormalt mye?

 

Jeg venter på å få skrapt sammen nok penger til vannkjøling (Swiftech H208500 settet til Socket 478, eneste som passer i kassen min, men jeg kjører på en ekstra 80mm radiator), så skal jeg nok overklokke litt etter hvert.

 

Jaja, lurte i grunnen på om temperaturene mine var unormalt høye, ettersom jeg vet ikke hva andre med samme oppsett får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...