Gå til innhold

Whitebox CL50


Anbefalte innlegg

Fra Whitbox:

---

Maskinen er satt opp med budlevering i morgen ( :D Gleder meg til i morgen :D (Like mye som jeg gledet meg til i dag i går :-? )). Det er ganske mange som venter maskin

levert på østlandet i morgen. Nøyaktig tidspunkt kan derfor være vanskelig å fastslå. Når du

får kontakt med budbil kan først leveringssted og tid avtales.

---

 

Noen som vet hvordan betaling skal foregå? Mailet WB, men svaret jeg fikk var: "Du kan betale kontant,nettbank eller med remisse", og det ble jeg ikke veldig mye klokere av.. Følger det med regning sammen med maskinen, og så har man et par dager å betale den på ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

11.995+mva+150(frakt)-780(prisavslag)= 14.243,80 tror jeg jeg skal betale for den (har ikke fått noe full pris enda).

 

Standardprisen+mva= 14.873,80

 

Levering koster kr 150. Bor man i oslo leveres den gratis. (bor som jeg tidligere har skrevet her 500m utenfor fylkesgrensen, så da tror jeg vel egentlig jeg må ut med de 150 i tillegg, men det kan jo hende de ikke er helt firkantede på det).

 

For å gjøre meg til superfornøyd kunde (noe jeg da selvfølgelig ble) fikk jeg prisavslag på 780 kroner 8) (Flytter til England om litt over tre uker, og dette avslaget tilsvarer at jeg hadde betalt engelsk mva. på 17,5% i stedet for den norske).

 

Dermed skal jeg ut med 14.243,80, eller 14.093,80 hvis jeg er heldig. Nesten 5 lapper mindre enn det Zepto tar for sin identiske Z-Note 4100.

 

Noen bedre?

Lenke til kommentar

Jeg fortalte jeg skulle flytte, og at jeg ønsket å få trukket fra norsk mva og lagt til den engelske. Det viste seg at det ville komme til bli veldig vanskelig, og for (tror jeg) å få slutt på diskusjonen, og få meg til å bestille, ga de meg tilsvarende prisavlsag.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min m/5 400 rpm disk, kensington-lås, frakt til Vestlandet og USB-bluetooth-løsning til 15 500,-

 

Har hatt den en uke og er godt fornøyd. Men jeg har ingen andre centrino-pc'er å sammenligne med. Pc'en lager en svak suselyd bak til høyre, og omtrent på samme sted er den litt varm. Men det er ikke plagsomt, og jeg tviler på at Zepto'en er stillere/kjøligere.

 

Er det andre som har problemer med å fjerne Dual-mode på skjerm-innstillingene? Jeg får opp en beskjed når jeg starter windows, der det står at jeg bør kjøre single-mode når jeg ikke har tilkobla TV for å ikke tape refresh rate. Men jeg får ikke opp andre valg når jeg prøver å endre på det.

Lenke til kommentar
Håper dere er like fornøyd om ett år når maskinen ikke funker, og whitebox er aviklet eller konkurs.... Det var den garantien.... :lol:

 

Hah !!

 

Bare misunnelig fordi vi har kjøpt Centrino maskiner med 1,5GHz, 512 MB Ram, 60 GB HD, og Mobility Radeon 9000 til 14-15 lapper du. Kanskje sitter du der med en Zepto med de samme spesifikasjonene og har betalt 5000 mer enn oss.

 

Maskinene er akkurat de samme som de Zepto selger, og det er dermed den samme feilmarginen. Verken Whitebox eller Zepto har slitt med dårlige produkter. Det er jo meget små sannsynligheter for at produksjonsfeil først gjør seg gjeldende først om et helt år uansett, og hvis det ikke er produksjonsfeil får man ikke noe mer hjelp hvis man ikke betaler 4.000 for f.eks. Dell-service. Da er det bedre å bare tegne en forsikring, som er betydelig billigere enn dette som dekker mot alle slags uhell.

 

Whitebox har gjort en utrolig jobb med å klare å tilby slike maskiner til den prisen, og det skal de ha all ære for. Jeg tror nok de vet hva de holder på med, og jeg nekter å tro at de kan klare å kjøre et selskap, som selger maskiner med priser 5 (!!!) tusen under sine konkurrenter, i dass. De kan øke prisene betydelig uten å miste særlig kunder, så lenge marginene er så store.

 

Jeg kommer til å være like fornøyd med kjøpet mitt om et år, selv maskinen mot formodning går i stykker. Da vil det sannsynligvis være min feil uansett (f.eks. støt).

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mye peil du har på garantiansvar, Noiria , men poenget er at for å kunne tilby produkter til den prisen de har, er det trolig at de ikke har kalkulert med de store garantiutgiftene. Og da er det veldig lett å slå firmaet konkurs etter å ha høsta inn store inntekter fra sånne som deg.

 

Og hvor seriøst finner man et firma som har kun 815 nr og besøksadresse på en postboks.

 

Men men, ikke kom her om et år å spørr om råd når "jason", som forøvrig ikke er registrert i folkeregistret eller med telefon, aldri svarer på mailene eller telefonene dine.

 

Og nei, har ikke kjøpt zelto.

Lenke til kommentar

Ikke kom med sånne arrogante, dårlig underbygde anklager mot WB.

 

Whitebox dukket jo ikke akkurat opp i går natt da, så det er jo tydelig at de ikke satser på å håve inn penger å slå seg konkurs.

 

Regnskapsloven stiller uansett strenge krav til hvor mye man kan ta ut i utbytte, og dette kan ikke gjøres dersom firmaet ikke er solvent. Utbyttet kan også tilbakeføres dersom det var tydelig at firmaet ville bli insolvent i nærmeste fremtid. Det er ingen mulighet for å slå firmaet konkurs og stikke av med pengene, så dette argumentet ditt er omtrent like solid som et korthus.

 

For øvrig er det et stort poeng når det gjelder å holde kostnadene nede ikke å ha en fysisk butikk som krever leie, personale, etc. Hvor er Dell sin besøksadresse? De må også være useriøse siden de ikke har dette, eller hva? :oops: Her holder de kostnadene nede, slik at de selv med lave priser klarer å erstatte eventuelle maskiner med produksjonsfeil. Dell jobber på akkurat samme måte, men der har man muligheten til å betale for utvidet service i tillegg. Forskjellen er at Dell er litt større, og at det derfor blir høyere administrasjonskostnader. Stordriftsfordelene dekker opp for dette, og resultatet er at både prisene og soliditeten er lik hos både Whitebox og Dell.

 

Når det gjelder telefonnummerne synes jeg det er for søkt å klage på at de har 815-nummer. Erlig talt.. Hadde du hatt mer tillit om de hadde 3215-nummer? Bare greit å la de som trenger support betalie litt for det (men ikke fullt så mye som Dell gjør).

 

(Beklager at jeg bare sammenlikner med Dell, men jeg har ikke tilstrekkelige kunnskaper om drift hos de andre leverandørenem til å kommentere dem).[/u]

 

Jeg har hatt kontakt med flere enn Jason, og de er oppført i telefonkatalogen ihvertfall. At ikke Jason er registrert kan ha noe med at han sannsynligvis kommer fra utlandet (Hørt om mange som heter Jason Miller i Norge?). Dermed ville han ikke vært oppført i folkeregisteret, og han trenger jo ikke ha Telenor-abbonnement (som telefonkatalogen online egentlig bare dekker fullt ut. Jeg regner liksom med at du ikke har bladd igjennom alle telefonkatalogene og lett etter ham). Tror ikke jeg heller står i telefonkatalogen uansett.

 

Whitebox går ikke konkurs de første månedene, og da føler jeg meg sikret for produksjonsfeil. Alt annet har jeg forsikring til.

Lenke til kommentar

Kluztok, hvis du er i tvil kan du vell spørre etter han JAson Miller på tlf +47 815 50180 . Dette er tlf nummeret til Salgsavdelingen

 

Whitebox virker også ganske proff. Jeg spurte dem om det gikk ann å få til en slik Hjemme-pc ording. Det kunne de gjøre. De kunne stille med papirer og avtaler.

Lenke til kommentar
Ikke kom med sånne arrogante, dårlig underbygde anklager mot WB.

 

Whitebox dukket jo ikke akkurat opp i går natt da, så det er jo tydelig at de ikke satser på å håve inn penger å slå seg konkurs.

 

Nei de dukket opp 22.08.2002.

 

Regnskapsloven stiller uansett strenge krav til hvor mye man kan ta ut i utbytte, og dette kan ikke gjøres dersom firmaet ikke er solvent. Utbyttet kan også tilbakeføres dersom det var tydelig at firmaet ville bli insolvent i nærmeste fremtid. Det er ingen mulighet for å slå firmaet konkurs og stikke av med pengene, så dette argumentet ditt er omtrent like solid som et korthus.

 

Du har vel ikke tilfeldigvis fulgt med i nyhetene i det siste...Stikkord Fosen mek verk.

 

For øvrig er det et stort poeng når det gjelder å holde kostnadene nede ikke å ha en fysisk butikk som krever leie, personale, etc. Hvor er Dell sin besøksadresse? De må også være useriøse siden de ikke har dette, eller hva? :oops: Her holder de kostnadene nede, slik at de selv med lave priser klarer å erstatte eventuelle maskiner med produksjonsfeil. Dell jobber på akkurat samme måte, men der har man muligheten til å betale for utvidet service i tillegg. Forskjellen er at Dell er litt større, og at det derfor blir høyere administrasjonskostnader. Stordriftsfordelene dekker opp for dette, og resultatet er at både prisene og soliditeten er lik hos både Whitebox og Dell.

Soldiditeten lik? Har du sjekket regnskapene til Whitebox?

 

Hvorfor har zepto en så mye høyere pris? Web basert de og. Kanskje de har inkludert garantikostnadene i prisen?

 

Og for et seriøst firma, er ikke dette veldig seriøst (fra brs reg):

 

Organisasjonsnummer: 984 752 016

Navn/Firma: WHITEBOX DISTRIBUSJON Andvik

Organisasjonsform: Enkeltmannsforetak

Forretningsadresse: Vik Senter?

3530 RØYSE

Kommune: HOLE

Postadresse: Postboks 35

3530 RØYSE

E-postadresse: - ?

Internettadresse: -?

Telefon: - ?

Mobil: - ?

Telefaks: -?

Registrert i Enhetsregisteret: 22.08.2002

Stiftelsesdato: -?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...