Gå til innhold

Brukt iPhone 4 fra USA - Vil den fungere i Norge, og kan man fabrikkgjenopprette den?


Anbefalte innlegg

Jeg er på ferie i USA, og jeg har et par venner her borte da. En av dem tenker å skaffe seg en HTC, så han vil selge iPhonen sin til meg, og jeg som bare har en gammel sony ericsson vurderer nå sterkt å kjøpe nettopp for en liten oppgradering da.

 

Spørsmålet til dere her på forumet er da som følger:

 

1. Går det an å tilbakestille telefonen slik at det ikke er noen tidligere spor fra forrige eier?

2. Går det an å ta den samme telefonen, og låse den opp til bruk slik at den er fungerende i Norge?

 

Rekkefølgen av tingene som skjer er ikke viktig (eller er det det?), men hvis noen kunne svart meg på dette så hadde det vært flotters ;)

 

Takk på forhånd!

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Ja det går fint :)

2: Er telefonen låst til et annet abonnement? Det er pr dags dato kun mulig å aktivere og jailbreake firmware 4.1 og gamlere.

 

Kommer det en ny versjon fra apple og du oppdaterer telefonen, kan det ende med at du får en murstein som ikke kan brukes. Du må alltid vente på en unlock/jailbreak til den nye versjonen før du oppgraderer.

 

Kanskje litt å holde styr på, men det gikk fint for meg i 3 år til jeg byttet telefon.

 

 

Her er en veldig flott side du kan bruke: http://ifon1.no/iphone/guider.html

Endret av exlan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...