Gå til innhold

Kredittvurdering ved kjøp av mobil hos expert? hva er det som gjør at jeg ikke går igjennom?


Anbefalte innlegg

Heisann, ettersom jeg hadde 18års dag i går/dag, så tenkte jeg å kjøpe meg en ny mobil. Alt gikk helt fint, frem til de kredittsjekket meg, hvor det sto avslått. Vet noen hva de vurderer ? Jeg har jo fast inntekt, som enkelt dekker den regninga jeg ville fått for mobilen, og jeg har aldri hatt noen betalingsanmerkninger eller annet kluss. Så, vet noen hva jeg kan gjøre for å få kjøpt mobilen ? Kan det hjelpe å prøve hos andre selskap ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du fyllte 18 i går så er det nok nettopp det som er problemet, at du er for ung til å ha en kredittistorie. Hvis du ringer operatøren så kan de få sin kredittavdeling til å foreta en manuell kredittsjekk, som kanskje kan bli godkjent. Et annet alternativ kan også være for å operatøren å ta i mot depositum før de oppretter abonnement på deg.

Lenke til kommentar

.. Alt gikk helt fint, frem til de kredittsjekket meg, hvor det sto avslått. ... Vet noen hva de vurderer ?

Du vil få et brev i posten fra kreditvurderingsselskapet som viser hvilken informasjon som er registrert på deg. De som ba om kredittsjekken har bare fått en del av infoen, bbrevet viser all info. Det kan være at infoen er feil - det må du i tilfelle ta med kredittvurderingsselskapet.

Husk også at inntekt er basert på siste ligninger, altså ikke det du tjener akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...