Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen drivere fungerer!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Asus G73J bærbar PC som akkurat nå ingenting fungerer på. Musen har sluttet å fungere, lyden fungerer ikke, det trådløse nettverkskortet fungerer ikke så jeg får ikke koblet til nettet med den, ja - et helt sett med problemer. Touchpaden og tastaturet på den funker, og det ser ut til at grunnen til at alle de andre tingene ovenfor ikke fungerer er problemer med driverene, feilsøking sa iallefall det men ga ingen råd.

 

Jeg brukte en CD jeg fikk med PC'en fra Asus, men det stod at driverne allerede var installert. Jeg gikk inn på CD'en og brukte setup-filen for lyd bare for å teste og installasjonen gikk greit helt til reboot, da en melding om at det var mislykket kom frem etter å ha startet PC'en på nytt.

 

Jeg skulle sette C:driven tilbake til en tideligere versjon, men det stod at ingen tideligere versjoner var tilgjengelige. Det merkelige er at flere versjoner har vært tilgjengelige før.

 

 

Nå, det som skjedde før problemet var at jeg køddet litt med sikkerthetsinstillingene på C-disken for å prøve å gi meg tillatelse til å endre ting i system 32. Jeg touchet ingen filer, bare "hosts", fordi jeg prøvde å fikse en iphone jeg har so er låst i recovery-mode, men det er en annen sak. Jeg fikk uansett ikke endret filen så jeg tror ikke det er problemet. Uansett startet jeg PC'en om igjen, og da skjedde alt det her. Jeg har brukt en del programmer i sammenheng med jailbreaking av iphonen rett før, blackra1n og ett til, men fikk ikke fikset telefonen min heller.

 

Har jeg ødelagt ting så fælt at jeg må formatere her?

 

Sitter med en ødelagt iphone og en ødelagt laptop så taster dette ned på et makkverk av en gammel PC på loftet :)

 

Setter pris på all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da får jeg feilmeldingen;

 

Systemgjenopprettingen ble ikke fullført. Systemfiler og instillinger på datamaskinen ble ikke endret.

 

Detaljer;

Systemgjenoppretting kunne ikke slette følgende fil/mappe;

Bane: C:ADSM_PData_0150

 

Det oppstod en uspesifisert feil under systemgjenopprettingen. (0x80070006)

 

 

Går ut ifra at dette er et virus, skal prøve å fjerne det med det eneste virusprogrammet jeg har på PC'en, som er Trend Micro Titanium. Dævven. :)

 

 

 

EDIT: Ingen trusler funnet.

 

Noen som har noen forslag? Jeg kan ta en bærbar harddisk med noe jeg laster ned fra denne PC'en, men hva kan isåfall fjerne det der?

 

EDIT 2: Et kjapt søk på nettet senere så ser det ut som om filen ikke er noe virus alikevel.

 

Sitter uansett med et stort problem her, og er fortsatt takknemlig for all hjelp :)

 

EDIT 3: Får samme feilen i sikkermodus.

 

Kan forsåvidt legge til at tideligere gjenopprettingstidspunkter som før har funnes (fra uker siden) er borte. Aner ikke hvordan!

Endret av LuXe
Lenke til kommentar

PC'en gjenkjenner heller ikke bærbare harddisker jeg prøver å koble til den, men den kan lese CD'er!

 

Et lite problem jeg har nå er at PC'en ikke kom med noen windows-cd, den sa hele tiden atjeg måtte ta backup av en på en DVD+R eller DVD-R-plate. Jeg får bare be til driver-gudene om at brenneren funker så jeg får kopiert over Windows hvis jeg må formatere. Mister igrunn litt håpet her :(

Lenke til kommentar

Du kan kjøre recovery fra hvilken som helst Windows cd bare det er samme bit og samme type system på disken og innstalasjonen din.

 

Det er tydelig at du har ødelagt Windows innstallasjonen din og slettet viktige deler av den, så en rep er nok eneste utvei.

Hadde du hatt backup nå så kunne du gjennomrettet dette på 5 min ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...